4 924 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
rör fråga..
Hej hej... Jag ska dra vattenrören i badrummet nu i veckan var tanken... Sitter o tittar på rinkabyrörs hemsida o hittar mjukglödgade och halvhårda kromade rör... Vad är det för skillnad... Vilken typ ska man använda när man använder klämringskopplingar???
Hej.
Tänk på att till mjukglödgade kopparrör så är ett tips att du använder stödhylsor. Rören är väldigt mjuka och risken finns annars att du drar kopplingen i botten och att det börjar läcka. Det blir även ganska lätt märken på mjukglödgade kopparrör, jag menar om du sparkar till dom mm.
Med halvhårda rör är det enklare att få till raka och fina installationer. Men det behövs en bocknyckel för att kunna bocka halvhårda rören på ett snyggt sätt.
/ Mvh Matte
Tänk på att till mjukglödgade kopparrör så är ett tips att du använder stödhylsor. Rören är väldigt mjuka och risken finns annars att du drar kopplingen i botten och att det börjar läcka. Det blir även ganska lätt märken på mjukglödgade kopparrör, jag menar om du sparkar till dom mm.
Med halvhårda rör är det enklare att få till raka och fina installationer. Men det behövs en bocknyckel för att kunna bocka halvhårda rören på ett snyggt sätt.
/ Mvh Matte
Ja, det är en fördel om man använder stödhylsor, men det är inte lika viktigt att använda det när man drar halvhårda rör eftersom de inte är lika mjuka som glödgade kopparrör. Använder du kopplingar i hörnen så tycker jag defenitivt att du ska använda halvhårda rör det kommer att underlätta jobbet för dig och se bättre ut i längden.
Lycka till med installationen.
/ Mvh Mathias
Lycka till med installationen.
/ Mvh Mathias
Klicka här för att svara