fick pris på neato...från kina...hmm var det väl..
dom skulle tvunget sälja 10st neato...för 825kr st..med frakt till sverige...även om man skulle åka på tull o moms...så skulle det vara långt under halva priset i sverige
lät ju för bra för att vara sant....
men gick bra att betala med paypal..då är väl pengarna skyddade helt till man fått grejorna och kollat så dom är ok?
dom skulle tvunget sälja 10st neato...för 825kr st..med frakt till sverige...även om man skulle åka på tull o moms...så skulle det vara långt under halva priset i sverige
lät ju för bra för att vara sant....
men gick bra att betala med paypal..då är väl pengarna skyddade helt till man fått grejorna och kollat så dom är ok?
Jag har länge tänkt köpa en dammsugarrobot, när jag kollade för något år sedan så hittade jag en sida någonstans där man kunde se skillnaderna på de olika roombavarianterna men jag hittar inte den sidan nu. Någon som vet någon bra jämförelsesida? Har varit på tillverkarens hemsida och valt modellerna för att jämföra där med det var inte de saker som jag var intresserad av som togs upp.
Det som jag tycker är viktigast är vad det finns för möjligheter till schemaläggning (det jämfördes på den sidan jag hittade förra året). Jag vill ha en där man kan ställa in att den går ett visst klockslag + vilka dagar i veckan som den ska göra det. Någon som kan hjälpa mig vilken jag behöver då?
Det som jag tycker är viktigast är vad det finns för möjligheter till schemaläggning (det jämfördes på den sidan jag hittade förra året). Jag vill ha en där man kan ställa in att den går ett visst klockslag + vilka dagar i veckan som den ska göra det. Någon som kan hjälpa mig vilken jag behöver då?
Kul, hoppas du blir lika nöjd med din Neato som vi är
Ett tips är att direkt uppdatera Neaton till Firmware 2.4 som släpptes förra veckan, den fixar till en del problem med bl.a hur den backar upp mot laddstationen.
http://www.neatorobotics.com/support/neato-software-updates
Ett tips är att direkt uppdatera Neaton till Firmware 2.4 som släpptes förra veckan, den fixar till en del problem med bl.a hur den backar upp mot laddstationen.
http://www.neatorobotics.com/support/neato-software-updates
var ju hur bra som helst Neaton...hittade mycket skit... i ett som man trodde rätt rent hus ler
den körde in i badrummet över en tröskel....men kom inte ut igen då trösklen är högre från det hållet....
ska lägga en list på insidan ,så ska han nog komma över...
försökte uppdatera till 2.4 här...men gick inte....hade ni problem med det?
gjorde som man skulle...men kan ha missat nåt...
den körde in i badrummet över en tröskel....men kom inte ut igen då trösklen är högre från det hållet....
ska lägga en list på insidan ,så ska han nog komma över...
försökte uppdatera till 2.4 här...men gick inte....hade ni problem med det?
gjorde som man skulle...men kan ha missat nåt...
roomban är lite tystare än vår vanliga dammsugare, men troligen handlar det om att sugeffekten är lägre också. Roomban har ju lite borstar också som kompenserar det sämre luftflödet.
Just nu funkar roomban bättre än familjen, då den ofta får nån barnstrumpa i borstarna och står och gråter under nån soffa...
Just nu funkar roomban bättre än familjen, då den ofta får nån barnstrumpa i borstarna och står och gråter under nån soffa...
ok bra när det funkar som det ska..Hoppehare skrev:
här kommer det upp nåt om att usb sladden inte är i..men det är den....har provat 2olika..
sen att update tool inte är installerad rätt....men den finns på min dator..
hmm inte lätt.
Hur funkar det egentligen med kvadratmetrar. Jag vill ju ha hela huset städat och inte bara vardagsrummet... Huset är på ca 150 kvm i ett plan. Hade bestämt mig för roomba 555 men den ska ju bara klara ca 60 kvm och det är alldeles för lite. Hur mycket klarar modellerna i 7-serien? Eller ska man köpa en navibot istället?
Finns förvånansvärt lite tester tycker jag. Ville egentligen inte betala mer än ca 3000 men om det krävs mer för att få hela huset städat så får jag väl plussa på någon tusenlapp.
Kan någon förklara för mig hur det funkar egentligen när man har större yta än den kan ta på en laddning? Fortsätter den nästa dag där den slutade? Kommer den nånsin komma till rummen längst bort?
Finns förvånansvärt lite tester tycker jag. Ville egentligen inte betala mer än ca 3000 men om det krävs mer för att få hela huset städat så får jag väl plussa på någon tusenlapp.
Kan någon förklara för mig hur det funkar egentligen när man har större yta än den kan ta på en laddning? Fortsätter den nästa dag där den slutade? Kommer den nånsin komma till rummen längst bort?
min neato klarar att dammsuga 110kvm ..om jag ställt undan stolar o sånt så det är fritt fram...
ska den åka runt alla stolar...och annat som står ivägen tar det längre tid...
och behöver en laddning för att göra klart...
hade problem med uppdateringen på mina datorer..men på 3 datorn funkade det..
är helnöjd med min ....har ju inte testat nån annan...
så har inget att jämföra med
ska den åka runt alla stolar...och annat som står ivägen tar det längre tid...
och behöver en laddning för att göra klart...
hade problem med uppdateringen på mina datorer..men på 3 datorn funkade det..
är helnöjd med min ....har ju inte testat nån annan...
så har inget att jämföra med
jag vill minnas att jag sett att Neato laddar sig själv om den behöver, för att sedan fortsätta med återstående arbete. Dvs ok med oändlig golvyta
Förresten i raklamblad i veckan (malmö) från Expert (ej 100 på att det var expert) så kunde man köpa navibot för halva priset. Kanske en bra deal?
Förresten i raklamblad i veckan (malmö) från Expert (ej 100 på att det var expert) så kunde man köpa navibot för halva priset. Kanske en bra deal?