Hej!
Jag är väldigt ny då det gäller måleri =)
Jag tänkte fräscha upp förrådet och måla cementväggarna vita. Förrådet är inomhus och finns värme där.
Jag har bara slängt på ett lager vit väggfärg som är från en gammal färgburk som jag använde tidigare till vardagsrumsväggarna.
Vad är bästa tipset till att få en slät yta? Just nu är det alltså massa små hål som syns. Se bilder.
De vita väggarna ska användas som bakgrund till videoproduktion, så vill försöka få det så snyggt som möjligt.
Tacksam för alla tips!=)
Jag är väldigt ny då det gäller måleri =)
Jag tänkte fräscha upp förrådet och måla cementväggarna vita. Förrådet är inomhus och finns värme där.
Jag har bara slängt på ett lager vit väggfärg som är från en gammal färgburk som jag använde tidigare till vardagsrumsväggarna.
Vad är bästa tipset till att få en slät yta? Just nu är det alltså massa små hål som syns. Se bilder.
De vita väggarna ska användas som bakgrund till videoproduktion, så vill försöka få det så snyggt som möjligt.
Tacksam för alla tips!=)
Ja bredspackla är ett alternativ.
Det här med Primer på betong..skulle det göra någon skillnad tro? Dvs skulle det täta hålen?
Det här med Primer på betong..skulle det göra någon skillnad tro? Dvs skulle det täta hålen?
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
Nej det är spackel som gäller om det ska bli slätt
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Måla om köksluckor - hur göra med närliggande lister
Färg, Måla & Tapetsera -
Målad fasadtegel - risker och möjliga åtgärder
Fasad -
Tips på färg (NCS-kod) för att måla trappa?
Färg, Måla & Tapetsera -
Två års kamp mot Smålandsvillan och Gar-Bo, så lyckades vi.
Hustillverkare -
Måla vangstycke - lackad furutrapp
Färg, Måla & Tapetsera