5 580 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Röklukt
Som rubriken lyder - vi tittade idag på ett hus som vi kanske kan tänka oss att köpa, men när vi kom in slogs vi av röklukten som förre ägaren "planterat i väggarna". Hur gör man för att bli av med den? Måste man ta ner rubbet? Det räcker nog inte med att måla. Jag har hört om nån antirökfärg, men har ingen aning om vad det är eller hur det fungerar. Och framför allt - vad kostar det? Nån som vet? Tacksam för all hjälp!
Vi har en lägenhet i vår verksamhet där det bott rökare innan vi tog över huset. Lägenheten rustades helt hösten -06 målade tak, väggar plus att det städades rejält men det luktade inpyrt där fortfarande ett år senare. Efter ytterligare ett år hade det mesta försvunnit utan några andra insatser än vädring och städning.
Det går absolut att lösa, men hur svårt det är beror lite på materialen. Vävtapeter etc kanske borde bort helt, men mycket annat kan fixas med "antirök-färg" efter vad jag erfarit hos kompisar, det fungerade riktigt bra hemma hos dem i alla fall!
Fördelen är förstås att budgivningen på ett sådant objekt kan bli väldigt förmånlig för dig!
Fördelen är förstås att budgivningen på ett sådant objekt kan bli väldigt förmånlig för dig!
Du måste patentera väggarna som b8q beskriver med en såkallad "antirök-färg"
En oljefärg funkar kanoners men finns idag även vattenburna alternativ som funkar bra. Har för mig Alcros vattenburna heter Isolera grundfärg om jag inte missminner mig, men alla(dom flesta) har kommit med sin egna vattenburna pattenterande grundfärger. Men ananrs funkar i princip vilken lacknaftaburen oljefärg för inomhusbruk helt klart bäst.(Är det träpanel så kör en lacknaftaburen snickerigrund och inte en väggrundfärg)
Lycka till.
Lycka till.
Klicka här för att svara