Hej!
Jag har en del sly ikring tomten som har vuxit yvigt och dessutom blivit väldigt långa stammar utan grenar och löv. Jag måste röja för att få in sol men samtidigt vill jag ha kvar träd och buskage fast på lägre höjd med mera löv och grenar.
Det jag då undrar är när jag ska röja det här utan att träden riskerar att dö eller blöda sönder.
Det är mest lövträd, björk och asp tror jag. Men även granar.
Vad jag förstår är JAS-perioden att föredra för att klippa sådana här träd även om endel lövträd ska jämnas näst intill med marken?
Det vore dock enklast att göra det när löven är borta.. Vad tror ni?