Behöver råd av kloka personer.
En firma spolade ner en rörspets och sa att detta gick bra. Nästa snubbe kommer med pump och monterar backventil och rör till pumpen. Fyller pumpen en miljard gånger men pumpen suger ej upp grundvattnet.
Rörspetsen sitter 6m ner och en halv meter ner i gräsmattan. Totalt 7m till pump uppskattningsvis vilket jag vet är gränsfall. Grannar har dock klarat detta och vatten finns enligt dom som spolade. Har fyllt hålet i gräsmattan med vatten för att se om det bubblar och den drar tjuvluft men verkar ej så. Backventilen som strular? Kopplingen är gjord med tejp och ej lin vilket är ytterligare en felkälla men då borde väl det bubblat luft när jag fyllde hålet i gräsmattan med vatten? Vad mer kan man göra? Detta borde gå. Vi hade tidigare (då ägde vi ej huset) dricksvatten via grundvatten så rent teoretiskt ska detta fungera.
Varför spolar en ner rör och en annan fixar pump? Jo ytterst märkligt, men två överarbetade firmor som samarbetar. Behöver ej pröjsa om det inte går att lösa men jag vill få det att fungera.

Är verkligen tacksam för tankar och ideér.
Tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.