Hej! Ska köpa mer isolering snart till vinden, har hittils kört med paroc vanliga skivor, men hittade att bygghemma säljer något som heter rockwool flexibatt som ska ha någon egenskap att anpassa sig efter regelavstånd (??) de har dessutom lambda 35 istället för 36, alltså lite bättre.
Jag kan köpa dem till samma pris som parocen, men är nyfiken på vad det är det här flexibatt.

Finns det någon som använd flexibatt och kan rekomendera den gentemot vanliga skivor?

MVH

blygarn

Mikael_L
Jag har använt flexibatts till hela huset, garaget och friggeboden. Däremot har jag inte använt något annat fabrikat, så jag kan egentligen inte jämföra.
Men jag har inte upptäckt några problem, jag antar att skivorna är helt OK att jobba med, typ lika som andra.
Skivorna i 45mm tjocklek har ibland känts aningens sladdriga, och det skiljer mellan paket till paket. Så det verkar vara lite ojämn tillverkning helt enkelt. Problemet med sladdriga skivor visar sig helt enkelt som att dom har en tendens till att vika sig och ramla ur efter att man pressat in dom mellan reglarna.
Det hade varit intressant att veta om det är lika med andras fabrikat och 45mm skivor. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.