Vet någon om man själv kan lägga ner ledningarna som roboten går på? Kan en elektriker lägga ner en sådan ledning?

G GunsanP skrev:
Vet någon om man själv kan lägga ner ledningarna som roboten går på? Kan en elektriker lägga ner en sådan ledning?
gäller det begränsningskablen så brukar även amatörer klara det

T tergo skrev:
gäller det begränsningskablen så brukar även amatörer klara det
Tack för svaret, jag menar hela ledningen som går runt trädgården,
Uttrycker mig säkert lite knasigt;)

G GunsanP skrev:
Tack för svaret, jag menar hela ledningen som går runt trädgården,
Uttrycker mig säkert lite knasigt;)
Det är begränsningskabeln. Den lägger du ner själv (eller fäster ovanpå gräsmattan med medföljande "tältpinnar").

Det finns nog ingen elektriker som är intresserad av att installera en sådan. Däremot finns det nog dedikerade robotgräsklipparinstallationsföretag.

NB. Svenskan är fantastisk.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är begränsningskabeln. Den lägger du ner själv (eller fäster ovanpå gräsmattan med medföljande "tältpinnar").

Det finns nog ingen elektriker som är intresserad av att installera en sådan. Däremot finns det nog dedikerade robotgräsklipparinstallationsföretag.

NB. Svenskan är fantastisk.
(y) Tack det får bli installations företag:cool:

G GunsanP skrev:
(y) Tack det får bli installations företag:cool:
Om du har två armar och två ben fixar du att göra det själv.

• Gilla
Kalendern och 4 till
  • Laddar…
En del av återförsäljarna brukar erbjuda inst.tjänst av robotklippare.

Som andra har sagt, det är inget svårt att banka ner pinnar i en normalstor gräsmatta. Du sparar x antal tusen kronor på att själv göra installationen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tack för hjälpen, men det får nog bli hjälp.
Tomten är lite backig, en del träd och någon rabatt samt ca 3000 kvm. Ska iaf själv lägga gräset och får nöja mig med det

@
G GunsanP skrev:
Tack för hjälpen, men det får nog bli hjälp.
Tomten är lite backig, en del träd och någon rabatt samt ca 3000 kvm. Ska iaf själv lägga gräset och får nöja mig med det
Ska du göra om/lägga ny gräsmatta? Kan vara smart att lägga ner begränsningskabeln i samband med det och innan du sår gräsmattan..

• Gilla
GunsanP
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Ska du göra om/lägga ny gräsmatta? Kan vara smart att lägga ner begränsningskabeln i samband med det och innan du sår gräsmattan..
om man ska peta ner träd, blommor och buskar under ett par års tid, då blir det väl lite mer meckigt? Tänker främst på de nya planteringarna som kabeln skulle behöva inkludera om man inte vill att klipparn ska bumpa in i något så fort den är där i krokarna. Eller finns det bra grejer som gör att man kan kapa huvuddragningen, addera sträckor och koppla på till huvudkabeln?

Man klipper av och skarvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.