Klickade nyligen hem denna från grangårdens kampanj på 50% (16,5k kr). Den ska klara upp till 2500 m2 gps styrd. Verkar som en bra deal för ett svenskt märke, har en lummig trädgård med lite olika passager, höjdskillnad, stora träd mm. Var nära på att ta en Mammotion, men blev skeptisk iom inga serviceverkstäder, samt kinesmärke som dem massproducerar ut. Var även en dealbreaker att man behövde betala för 4g med efter första året, Stiga verkar bjuda på det livet ut för maskinen. Är inte speciellt händig heller om något går sönder med tiden.

Vad har ni för erfarenheter av Stiga robotgräsklippare? Verkar som appen/installation är det dem flesta klagar på, dock verkar det som att den utvecklats helt okej nu? Är just nu nöjd att jag kom undan rätt billigt, räknade på i somras att jag kommer behöva lägga en 30-45k minst och det var inte helt försvarligt med tanke på att jag fortfarande är relativt ung och ska vara pigg nog att dra gräsklipparen. 😄

Kollade på samma när den kostade över 20k hos Granngården och fingrar på den igen. Står även för mig mellan den och Luba 2 3000x för 20k. Googlade fram denna tråd. Hittar en miljon inlägg om Luba men det är som att det bara är en handfull individer i hela landet som har en A1500 från Stiga, helt dött med recensioner i närtid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.