172 läst ·
9 svar
172 läst
9 svar
Roborock 5s Error 10
Hej,!
Efter att vår Roborock 5s tjatat några månader om Error 10, dvs att dammfiltret är tätt eller blött och den sänker också fläkthastigheten, tog vi tag i det hele, trodde vi😕
Filtret var inte tätt så vi följde en av många YT- filmer o plockade isär eländet och rengjorde inuti, fick ihop den igen också💪 Inte mycket damm där inte.
Men robotrackarn fortsätter trots det att tjata om tätt filter.
Nån som har tips?? Hard reset, kan det vara nåt ? Det här går mig på nerverna 🤬
Efter att vår Roborock 5s tjatat några månader om Error 10, dvs att dammfiltret är tätt eller blött och den sänker också fläkthastigheten, tog vi tag i det hele, trodde vi😕
Filtret var inte tätt så vi följde en av många YT- filmer o plockade isär eländet och rengjorde inuti, fick ihop den igen också💪 Inte mycket damm där inte.
Men robotrackarn fortsätter trots det att tjata om tätt filter.
Nån som har tips?? Hard reset, kan det vara nåt ? Det här går mig på nerverna 🤬
Hej, tätt filter borde ju tyda på att antingen sugmotorn visar fel last (dåliga lager? Damm i motor eller fläkt?) eller någon tryck-givare som visar fel, finns någon tryckgivare som kan ha blivit igensatt?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Motorn är helt inkapslad så där kan inte komma in nåt och fläkten är just rengjord. Var kan det finnas nån tryckgivare tro? Men så grundligt som vi gjort ren roboten idag så har jag svårt att se var det ska finnas nåt mer dammJ JFrisk skrev:
Det verkar som några blivit av med liknande problem genom att blåsa rent insugsfläktarna baktill med tryckluft. Kanske kan vara värt att testa?
https://www.reddit.com/r/Roborock/comments/fr8ilg/roborock_s6_error_10_filter_clogged_or_wet_but/
https://www.reddit.com/r/Roborock/comments/fr8ilg/roborock_s6_error_10_filter_clogged_or_wet_but/
Ok.N Nale skrev:
Jag har ingen aning om hur roboten ser ut. Tänkte att det var något ställe man inte kom åt.
Hur är funktionen hos dammsugaren? Är det korrekt undertryck och bra städresultat eller stämmer tryckvarningen med resultatet? Jag tänker om andra har fullt med damm och din knappt har (eller hade) något alls...
Jo den städar bra fast den drar ner på lufthastigheten då den tycker att filtret är tätt. Men om jag då ändrar hastigheten till max så kör den så ett tag innan den drar ner igen. Det blir iallafall mycket damm i uppsamlaren👍J JFrisk skrev:Ok.
Jag har ingen aning om hur roboten ser ut. Tänkte att det var något ställe man inte kom åt.
Hur är funktionen hos dammsugaren? Är det korrekt undertryck och bra städresultat eller stämmer tryckvarningen med resultatet? Jag tänker om andra har fullt med damm och din knappt har (eller hade) något alls...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad bli längsta längden för 2,5 kvmm vid 16A säkring som lösa inom 5s?
Belysning -
Stiga 225s sladd till laddstation
Robotgräsklippare -
Hur hitta rätt takpanna söker 5st.
Byggmaterial & Byggteknik -
Lite vatten i skvallerröret. Kondens? Läcka?
Vatten & Avlopp -
Avslutad: Vinn en Roborock ZEO Mini tvätt-/torrkombimaskin
Tävling