Hej! Ny här på forumet. Har en TS1000 som har fungerat perfekt i en månad nu, helnöjd!
Nu har ju Robomow-appen uppdaterats igen så att även remote control finns som funktion. Vill gärna slippa bära klipparen mellan zoner.
Appen fungerar bra i övrigt för mig (Android HTC ONE) så jag störtade genast ut för att pröva remote control. Men när man trycker på remote-knappen kommer det upp en "Safety warning" skylt som ej går att få bort på något sätt förutom att återgå till startsidan? Någon som lyckats få bort varnings-skylten och kört klipparen med appen?

Ja du måste trycka på hänglåset samtidigt för att den ska fungera. 2 handsgrepp så att säga

Tack för svar. Tyvärr är hänglåset under safety warning-skylten som jag ej får bort förutom att backa ett steg. Försvinner skylten för dig bara Lonnström?

På Iphone så klickar man bara på ok knappen längst ner i safety varningen. Är det kanske en bugg i androidappen?

Ingen ok knapp på min skylt. Bara vänta till nästa uppdatering då....
Tack för hjälpen iaf! 😊

Kanske har med upplösningen på skärmen att göra. Jag har Samsung S4 och ser OK knappen. Funkar riktigt bra.

Problemet löst! Var som Noman skrev upplösningen eller font-zizen som det var jag ändrat till större teckensnitt, knapparna där nere syntes ej. Har återgått till normal storlek nu och då syns allt som det ska.
Tack för hjälpen alla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.