Då min nya rikt- och planhyvel leveraras imorgon så är det dags att sälja av min gamla maskin, en Robland K210 kombi snickerimaskin, de 5 funktionerna är:

- 210 x 1250 mm rikthyvel
- 210 x 440 mm planhyvel
- Bordsåg inkl glidbord (ca 65mm såghöjd)
- Spindelfräs inkl fräsståll (obs ett av anhållen är trasigt, se bild)
- Långhålsborr + några borrar
+ extra hyvelstål

Se första bilden för fullständiga specar.

Notera att det ej ingår något sågskydd, bara klyvkniv. Jag har en prototyp på en såghuv som funkade ok (ej bild) som jag kan skicka med, men det skulle behöva göras om i metall för att bli stabilt.

Ang det trasiga anhållet till fräsen så borde det vara ganska enkelt att bygga ett i typ MDF.

priside 15.000:-

Bild på broschyr för Robland K 210 träbearbetningsmaskin med tekniska specifikationer och funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grön bordscirkelsåg i verkstad med lyftmekanism, trähögar i bakgrunden, inga personer synliga.
Skapa konto
En träbearbetningssåg med skydd och brädor i en verkstad. Sawdust extraction system synligt i bakgrunden.
Skapa konto
Verktyg, tandsågblad och svart vinkelhake, närbild, snickeri, hantverk, mätverktyg, träbearbetning, skärpa, precisionsverktyg.
Skapa konto
Maskinverktyg på verkstad, del fastspänd, förmodligen för bearbetning eller inspektion. Gula och metalliska delar synliga.
Skapa konto
Trälåda med metallverktygsbitar, svarvinsatser, organiserade, industribakgrund, arbetsbänk, metallspån, ingen person synlig.
Skapa konto
Bild av verktygssats, fräskuttersatser, med olika profiler, säkerhetstyp, nyckel, brynsten, etui, och tekniska specifikationer.
Skapa konto
Bordssåg med skydd, drivstång, geringsskena och arbetsstycken i verkstadslik miljö.
Skapa konto
Gammalt reklamblad för Robland kombinerad snickerimaskin, typ K210 från Belgien, avsedd för skolor och hobbysnickare.
Skapa konto
Två parallellerklämmor, en blå och öppen, en brun ihopfälld, ligger på ribbad yta.
Skapa konto
Maskin för träbearbetning, troligen hyvelbänk, med röd strömkontakt, trästycke och klämmor, verkstadsmiljö.
Skapa konto
Verkstadsbord med olika träbearbetningsverktyg och tillbehör i oordnad layout.
Skapa konto

• Verkstadsinredning, bordscirkelsåg med trästycke och tryckstång, dammutsugsrör, verktyg, metallbord.
    Skapa konto
I ivp skrev:
Då min nya rikt- och planhyvel leveraras imorgon så är det dags att sälja av min gamla maskin, en Robland K210 kombi snickerimaskin, de 5 funktionerna är:

- 210 x 1250 mm rikthyvel
- 210 x 440 mm planhyvel
- Bordsåg inkl glidbord (ca 65mm såghöjd)
- Spindelfräs inkl fräsståll (obs ett av anhållen är trasigt, se bild)
- Långhålsborr + några borrar
+ extra hyvelstål

Se första bilden för fullständiga specar.

Notera att det ej ingår något sågskydd, bara klyvkniv. Jag har en prototyp på en såghuv som funkade ok (ej bild) som jag kan skicka med, men det skulle behöva göras om i metall för att bli stabilt.

Ang det trasiga anhållet till fräsen så borde det vara ganska enkelt att bygga ett i typ MDF.

priside 15.000:-

[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Såld på blocket

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.