Hej,

Jag och sambo har köpt ett jättesunkigt hus i Hässelby som vi vill riva och har hört med firmor om både rivning och asbestsanering då det är ett hus från 1943 med kakel, mattor och rörböjar.

Huset är på ca 140m2 i ett plan med källare. Stommen är trä med puts och källare murad/gjuten.
Vi har rivit ur all inredning och funderar om vi ska riva mer själva eller överlåta åt rivningsfirman.

Dock så har vi hittills fått in ett pris på 301000kr ink moms för rivningen och det låter helt sjukt dyrt när man läst om andra som har kommit upp i Max 200000kr ink deponin.

Vi kommer träffa fler firmor men detta låter väl riktigt dyrt, eller??

Är det någon som har färska siffror på vad ni fått betala senaste tiden eller tips på firmor som är prisvärda?

Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning Peter
 
Kan man inte höra om brandkåren vill använda det som övning?

Sent from my GT-S5830 using Byggahus
 
Har läst om det också men de gör inte sånt längre pga miljöskäl.

Tror inte grannarna skulle vara så öppna för det förslaget heller! :thumbdown:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.