Jag fick fnatt en dag på påmålade tapeten i min lilla hall eftersom man slarvat innan och massa pluggar satt kvar under som gjorde det väldigt ojämnt, dessutom var det slitet som bara den. Jag ska nu försöka att lösa det här på något sätt.

Frågan är bara hur jag gör smidigast för att få en fin yta att måla på? Spackla och på med renoveringstapet eller bara spackla och måla direkt på?

Jag har också i hallen en grund bred garderob med skjutdörrar framför som är helt vit inuti. Jag har fått en fix idé om att måla den matt svart invändigt, har ni några speciella invändningar till en sån idé?

Kan Du spackla det utan alltför stora problem så funkar ju det men är det mycket hål och olika skikt av tapet skulle jag hellre spackla det grövsta och sätta en renoveringstapet typ easy cover istället.

Det blir mörkare i en svartmålad garderob, svårare att hitta grejer, annars är det väl en smaksak vilken färg Du väljer. Funktionen kan väl inte påverkas tänker jag?

Tack för svaret!

Det har ju suttit en och annan mollyplugg i vägen så lättast är kanske bara att spackla och sedan sätta upp easy cover.

Garderoben är redan mörk, så där hade jag hursom tänkt sätta upp någon form av belysning, gärna med rörselevakt, men det får bli en senare fråga...

Har Du inte satt easy cover förut så köp mer lim än säljaren säger, det suger som f-n. Jag gjorde av med en liter mer än rekommenderat på 3,5 m vägg men då satt dom utan problem i alla hörn och kanter.
Det blev en helt perfekt yta att sätta ny tapet på, det var väv på väggen innan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.