Hej,

Jag ska riva en väldigt gediget ditsytt tegelfasad inomhus i en lägenhet.

Är det någons som har erfarenhet av detta? Hur gick ni då till väga? Kanske främst för den översta raden? Kofot? Eller behöver man mer rejäla verktyg än så?

Tackar för hjälp på förhand
 
Våld!
Slägga går fort och skitar ner som tusan.
Går att såga också men dammar våldssmt.
 
Okej tack. Men finns det ingen risk att jag förstör själva väggen bakom i så fall? Det är ju bara själva teglet jag vill bli av med. Det va därför jag trodde att kofot och bända loss va det bästa? Damm och skit är jag iaf. inte rädd för:)
 
S
aammeelliiee skrev:
Okej tack. Men finns det ingen risk att jag förstör själva väggen bakom i så fall? Det är ju bara själva teglet jag vill bli av med. Det va därför jag trodde att kofot och bända loss va det bästa? Damm och skit är jag iaf. inte rädd för:)
ja. först innan du tänker på att riva är det bara är tegelmur och inget bärande
 
nä det är en gedigen fasad som en f.d ägare satt upp!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.