Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Hej. Min sambo vill lägga laminatgolv ovanpå denna plastmattan men jag sa att mattan är ojämn och helst bäst att riva bort den.Underlaget är betong Och tagit loss några provbitar för att se hur pass tjockt de var. Och jag undrar om jag behöver vara orolig för asbest? Huset vi bor i är byggt någon gång 1978-. Sitter en bit grönt kvar när jag fått loss själva golvbiten,antar de är papp? Se Bilder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Vi vet att det går att lägga ovan på men mattan känns ändå inte jämn och vi ville helst ta bort den för att jag tror att annars dörrarna kommer ta i golvet då det inte är mycket marginal över nu när vi testade med en bit ovan på.K katten12 skrev:
Att dörrarna tar i är inga problem. Kapa bara av en bit av dörrbladet nertill.L Lagerstrand Alexander skrev:
Men om mattan inte känns jämn är ju golvet under troligtvis ännu ojämnare. Då får man ju flyta golvet troligtvis. Känns onödigt med extrajobb om mattan tillåter golvläggning ovanpå.
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Det vet man ju inte. Men nu har jag ju rivit bort två bitar på olika ställen och går det att bara lägga foam över och sen laminat utan att det kommer bli ojämnt p.g.a mattan under?K katten12 skrev:
Lägg små bitar masonit där du tagit bort mattan om det är stora bitar så du kommer upp i mattans höjd igen.L Lagerstrand Alexander skrev:
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Riva golv, spara och lägga i nytt hus
Golv -
Riva upp och rikta eller lägga golvspån?
Golv -
Handläggaren säger att vi först skall bygga taket klart sedan riva det
Utbyggnad och tillbyggnad -
Lägga ny takpapp ovanpå befintlig, eller riva den gamla och sedan lägga ny??
Tak & Vind -
Plastmattan bubblar sig, ska lägga klickgolvet där
Golv