Vad är det för vägg bakom? Stämjärn och hammare kan fungera hur bra som helst. Ibland går det, ibland inte. Då får man ta till argare metoder 
Glöm inte skyddsglasögon. Slog ner 0,30x2,5m igår med stämjärn och hammare, halvvägs igenom kollade jag underarmen, 10 bloddroppar från 10 småsår ifrån flisor. Hade inte känt det alls.
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Har man ingen borrhammare så är ett litet bräckjärn perfekt. Att använda ett stämjärn är ju nästan helgerån mot det stackars stämjärnet.
Typ detta http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=163676651
Typ detta http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=163676651
Stämjärn i detta fallet är ett gammlt fuljärn från typ biltema som inte kan tälja smör 
Mmmmm, frugan använder ibland mina stämjärn för att öppna färgburkar....Kattvovven skrev:
Men som sagt, överlägset bästa handverktyget för detta är bräckjärnet, funkar sedan åxå kanon för att skrapa bort fixresterna.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Sitter kaklen på en gipsvägg är det en stor fördel att såga ut kakel och gips i ett stycke och skruva dit ny gips...
Sparar enormt med tid och man har ett perfekt underlag för ny kakel.
Är det betong bakom är det bara och hugga.
Sen kan man ju fräsa bort fixresterna med en saneringsfräs om man har en sådan och i annat fall hyr man en
Har själv roat mig i påskhelgen med att hugga upp 40 kvm klinker här hemma och fräsa bort fixet
Sparar enormt med tid och man har ett perfekt underlag för ny kakel.
Är det betong bakom är det bara och hugga.
Sen kan man ju fräsa bort fixresterna med en saneringsfräs om man har en sådan och i annat fall hyr man en
Har själv roat mig i påskhelgen med att hugga upp 40 kvm klinker här hemma och fräsa bort fixet