Hej,
Jag har en innervägg som jag håller på att riva, men mellan den väggen samt en annan finns det ett innertak för att dölja fjärrvärme ledningar. Eftersom stålreglarna går mot den väggen jag ska riva är jag misstänksam ifall taket kommer att hålla sig uppe enbart på dom fästena som finns. Alltså profil i tak, skivmaterial, profil i innertaket, hoppas det går att förstå utifrån bilden. Eller skulle man behöva förankra med en upphängning istället?
Jag har en innervägg som jag håller på att riva, men mellan den väggen samt en annan finns det ett innertak för att dölja fjärrvärme ledningar. Eftersom stålreglarna går mot den väggen jag ska riva är jag misstänksam ifall taket kommer att hålla sig uppe enbart på dom fästena som finns. Alltså profil i tak, skivmaterial, profil i innertaket, hoppas det går att förstå utifrån bilden. Eller skulle man behöva förankra med en upphängning istället?
Matti_75 skrev:
Alltså enbart installera en sekundärregel längs där väggen försvinner? Hittar inte vad du kallar för hängslenMatti_75 skrev:
I princip, det är även fäst i sidoväggarna, här är en bild på ett hörn. Tanken var att sätta reglar under taket för att stötta upp det, riva väggen och sedan fästa hängslen där med ett intervall på kanske 50 cm? Sen sätta ny skiva. Fäster jag hängslen direkt i taket?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur isolera innervägg utan att riva upp den
Isolering -
Riva golvmatta från ca -75. Känt om den innehåller asbest?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Riva innervägg i hus fr 1968
Utbyggnad och tillbyggnad -
Riva och bygga upp ny icke-bärande innervägg
Utbyggnad och tillbyggnad -
Riva innervägg (timmervägg)
Byggmaterial & Byggteknik