D09
Fjojtmehmet skrev:
Vid vanlig släckning används enbart vatten. Däremot när man släcker brandfarliga ämnen typ bensin och dylikt används skum. Skummet idag som håller på att fasas ut innehåller stora mängder flourtenzid och tidigare skum hade hög halt brom.
Brom skadar ozonskiktet och tenziderna grundvattnet.

De enda ställena där halten tenzider är för hög för att godtas är försvarsmaktens flygbaser, men där fyller de hela hangarer med skum en gång i veckan också ..
Vill minnas att räddningstjänsten har ökat användandet av skummet

http://www.pressen.se/4692642.html

http://www.aktuellhallbarhet.se/alarmerande-okning-av-brandskum/

Men det kanske är när det är brist på vatten
 
Fjojtmehmet skrev:
Vid vanlig släckning används enbart vatten. Däremot när man släcker brandfarliga ämnen typ bensin och dylikt används skum ..
Tack det löste det problemet. :)
 
Hur blev det?
 
F funderarn skrev:
Hur blev det?
Har missat att det var en fråga på den här gamla tråden :)

Av kommunen fick jag en adress, men där bodde de inte. Så har inte kunnat göra mer.
Men boende runtomkring har klagat starkt till både kommun och tidning angående huset, så hoppas det kommer fram något.
 
D dibb skrev:
Har missat att det var en fråga på den här gamla tråden :)

Av kommunen fick jag en adress, men där bodde de inte. Så har inte kunnat göra mer.
Men boende runtomkring har klagat starkt till både kommun och tidning angående huset, så hoppas det kommer fram något.
Skicka ett mejl till lantmäteriet och fråga om ägaren till fastigheten, då får du adressen där ägaren är folkbokförd. Går nog att få personnr med men inte via mejl.
 
B big mike skrev:
Skicka ett mejl till lantmäteriet och fråga om ägaren till fastigheten, då får du adressen där ägaren är folkbokförd. Går nog att få personnr med men inte via mejl.
Det var på den adressen som kommunen hade som de var folkbokförda, men de bor inte där.
 
D dibb skrev:
Det var på den adressen som kommunen hade som de var folkbokförda, men de bor inte där.
Det var ju märkligt. Antar att de inte har något nummer registrerat på sig heller då, annars står det ju ålder ibland på hitta.se
Har du testat att skicka ett brev? Någon borde ju ta hand om deras post från bank osv tycker man.
 
Angående att köra 200 vändor till återvinningen: Kolla upp reglerna, åtminstone i Stockholms län får man bara lämna sådana mängder som normalt uppkommer i ett hushåll, typ vid städning och renovering. Det kan bli svårt att komma med ett helt hus.
 
  • Gilla
BigR
  • Laddar…
De brukar ha någon begränsning på hur mycket man får lämna per dag (kostnadsfritt). x ton per dag.. men har man inte bråttom får man åka varje dag istället då..

Sedan är det ju olika på olika återvinningsstationer plus att vissa material får man lämna ännu mindre av (tex asbest osv).
Kolla upp de närmaste "tipparna" och se vilka olika regler de har (y)
 
D dibb skrev:
Det var på den adressen som kommunen hade som de var folkbokförda, men de bor inte där.
Testat facebook?

Om du har namnen på de som bodde där så är det ju inte helt omöjligt att de har ett FB konto
 
D dibb skrev:
Se där , det visste jag inte? Tror det är 4200:- i dagens läge. Räcker annars en Friggebod?
Fastighetsskatt för obebyggd tomt är 1% av taxeringsvärdet, dvs 700:- i ditt fall
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.