Hej här kommer mitt första inlägg här i forumet.
Jag ska byta takpannor på min sommarstuga som är byggd 1900. Under de pannor som ligger nu ligger det läkt och sedan massor av tunna trä flisor som är överlappade med varandra. Hur ska man gå till väga? Ska jag ta bort och göra om allt? Räcker det med att byta läkten? Överlappningen är i någorlunda skick. Jag är helt ny med det här med takläggning, tack så länge!
Mvh // Robban