Hej,
Vi är i läget att börja planera för ett nytt kök hemma i vårt 1916 års gamla hus. I huset idag sitter det en gammalspiskåpa, ja den kanske är helig men den ska ändå bort haha.
Min fråga är nu ifall någon har erfarenhet av att riva en sådan kåpa? Jag har bara en bild i dagsläget med kåpans framsida om ni vill ha mer bilder upp i så kan jag lösa det. Något jag bör tänka på? Är den "bara" att riva eller tror ni något vilar på den från övervåningen?
Vi är i läget att börja planera för ett nytt kök hemma i vårt 1916 års gamla hus. I huset idag sitter det en gammalspiskåpa, ja den kanske är helig men den ska ändå bort haha.
Min fråga är nu ifall någon har erfarenhet av att riva en sådan kåpa? Jag har bara en bild i dagsläget med kåpans framsida om ni vill ha mer bilder upp i så kan jag lösa det. Något jag bör tänka på? Är den "bara" att riva eller tror ni något vilar på den från övervåningen?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej @rävlyan, i ett hus från 1916. Utan fläkt. Jag tog några snabba bilder igår upp i.R rävlyan skrev:
Vad är det för något som går upp i kanalen , EL-ledning eller vad , kanske manövrering av ett spjäll
Synd på så rara ärter , det går att riva den , men det behövs någon anslutning special till kanalen som sitter så högt upp .
sedan kanske en bit spiro och slang sista biten om du tänker ha en kåpa med fläkt i .
Då blir det ett skåp eller en plåtbit utanför rör/slang , inte framkommit vad du tänker ha
Synd på så rara ärter , det går att riva den , men det behövs någon anslutning special till kanalen som sitter så högt upp .
sedan kanske en bit spiro och slang sista biten om du tänker ha en kåpa med fläkt i .
Då blir det ett skåp eller en plåtbit utanför rör/slang , inte framkommit vad du tänker ha
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


