Hej,
Har ett ganska stort oisolerat förråd/gammal tvättstuga på tomten. Huset uppskattas till ungefär 90-100 år, och genomgått en renovering och nytt plåttak 1960 (utifrån tidningspapper som ligger bakom tapeten).
Huset har låtits förfalla, man tog bort smala träpaneler och satte någon form av papp framför 1960. Onekligen höll inte det så bra och man har rivit bort det i delar men inte åtgärdat. Vilket gjort att stommar och syll fått utstå väder och vind.
Nu är frågan! Är det för långt gånget för att rädda?(utifrån ekonomiskt perspektiv)
Tanken är att antingen rädda det och göra om det till oisolerad verkstad/förråd eller riva det och köpa/bygga nytt.
Huset har inget värde kulturellt eller historiskt.
Bifogar lite bilder efter att jag rivit bort den värst drabbade fasaden. Verkar som att syllarna och vissa stommar är ruttna och antar de bör bytas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder