2 214 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Riva betongvägg med våtkap?
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
En våtkap ger ifrån sig en dammättad vattensörja som måste samlas upp direkt vid kapning om man sågar inne i en lägenhet. Hyr en kraftig våtdammsugare samtidigt.
Nästa gång blir det denna specialbyggda dammsugare (dc1400) för k3000. verkar riktigt grym. Men nu har jag hyrt grejer och i morgon ska jag påbörja arbetet. kapen känns nästan lite skrämmande med tanke på den stora klingan. gäller att hålla rätt lem på rätt plats
Jag skulle precis säga det, Husqvarna har en särskild "slamsug" som sätts på kapen 
Och ja, det är en kraftig maskin med en livsfarlig klinga, så var mycket försiktig. Det är inte roligt att få ett kast och klingan i ansiktet, vilket har hänt. Så se till att ha rätt skyddsutrustning och att du står stadigt och inte har skräp, sladdar och grejer på golvet, och inga andra distraktionsmoment. Full fokus på maskinen när du kör. Då går det säkert bra.
Och ja, det är en kraftig maskin med en livsfarlig klinga, så var mycket försiktig. Det är inte roligt att få ett kast och klingan i ansiktet, vilket har hänt. Så se till att ha rätt skyddsutrustning och att du står stadigt och inte har skräp, sladdar och grejer på golvet, och inga andra distraktionsmoment. Full fokus på maskinen när du kör. Då går det säkert bra.
Tack! Det gick fint tillslut. Inga kast. den var väldigt lättanvänd förutom de vågräta skären nära taket. Svårt att få ett rakt skär. Nästa gång blir det helt klart en påkopplad slamsug. som tur var hade jag noga plastat in lägenheten eftersom det sprutade åt alla håll.
Klicka här för att svara