Hej! Jag tänkte riva en innervägg av betong i min 40-talslägenhet. Jag funderar att hyra en våtkap för att undvika damm i så stor utsträckning som möjligt. vad tror ni om det? Är det bästa alternativet?

En våtkap ger ifrån sig en dammättad vattensörja som måste samlas upp direkt vid kapning om man sågar inne i en lägenhet. Hyr en kraftig våtdammsugare samtidigt.

• Gilla
billyby
  • Laddar…
Tack! Jättebra tips.

Japp, den är inte jättekraftig, men om ni är två och kör lite försiktigt så ni ser som det rinner förbi så går det bra.
Tänkt på att det kommer skvätta på andra sidan väggen om du kör igenom med klingan.

• Gilla
billyby
  • Laddar…
Nästa gång blir det denna specialbyggda dammsugare (dc1400) för k3000. verkar riktigt grym. Men nu har jag hyrt grejer och i morgon ska jag påbörja arbetet. kapen känns nästan lite skrämmande med tanke på den stora klingan. gäller att hålla rätt lem på rätt plats

Jag skulle precis säga det, Husqvarna har en särskild "slamsug" som sätts på kapen :)

Och ja, det är en kraftig maskin med en livsfarlig klinga, så var mycket försiktig. Det är inte roligt att få ett kast och klingan i ansiktet, vilket har hänt. Så se till att ha rätt skyddsutrustning och att du står stadigt och inte har skräp, sladdar och grejer på golvet, och inga andra distraktionsmoment. Full fokus på maskinen när du kör. Då går det säkert bra.

Tack! Det gick fint tillslut. Inga kast. den var väldigt lättanvänd förutom de vågräta skären nära taket. Svårt att få ett rakt skär. Nästa gång blir det helt klart en påkopplad slamsug. som tur var hade jag noga plastat in lägenheten eftersom det sprutade åt alla håll.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.