1 925 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Ritprogram som klarar av *.dwg.
2011 köpte jag ICAD av CMS. Den snurrade hur fint som helst med Windows7.
Använder den till mycket. Helt privat. I slutet på 2015, uppgraderade MS min dator till Windows 10. Datorn började krångla. ICAD fungerade dock.
Igår kraschade fanstyget. Det var bara att installera allt från början.
Och nu har det visat sig att ICAD måste aktiveras.
CMS vägrar aktiveringen med förklaring att support till WINDOWS 10 ges inte!
Skit samma... Jag orkar inte bråka med dem. De vill jag köper ny licens för 2500.
Så viktigt är det inte att ha just ICAD! Dessutom känner jag mig blåst av dem...
I.a.f. Finns det något gratis eller billigt program som klarar av CAD ritningar? Typ *.dwg?
Det viktigaste för mig är att känna igen mig samt att kunna rita och sen mäta avstånd. På milimeter.
Exempel. Om jag köper klinker 200x198 mm och lägger dessa med 3 mm fog, vill jag veta hur många mm blir det till vägg efter att en hel platta läggs. För att planera hur dessa ska läggas.
Dessutom. Jag har en del gamla ritningar i dwg som jag vill komma åt.
Vad säger ni?
Använder den till mycket. Helt privat. I slutet på 2015, uppgraderade MS min dator till Windows 10. Datorn började krångla. ICAD fungerade dock.
Igår kraschade fanstyget. Det var bara att installera allt från början.
Och nu har det visat sig att ICAD måste aktiveras.
CMS vägrar aktiveringen med förklaring att support till WINDOWS 10 ges inte!
Skit samma... Jag orkar inte bråka med dem. De vill jag köper ny licens för 2500.
Så viktigt är det inte att ha just ICAD! Dessutom känner jag mig blåst av dem...
I.a.f. Finns det något gratis eller billigt program som klarar av CAD ritningar? Typ *.dwg?
Det viktigaste för mig är att känna igen mig samt att kunna rita och sen mäta avstånd. På milimeter.
Exempel. Om jag köper klinker 200x198 mm och lägger dessa med 3 mm fog, vill jag veta hur många mm blir det till vägg efter att en hel platta läggs. För att planera hur dessa ska läggas.
Dessutom. Jag har en del gamla ritningar i dwg som jag vill komma åt.
Vad säger ni?
Klicka här för att svara