Som sagt. Konstruktionsritningar, planlösningar, fasadritningar med mera kan ordnas.
Behöver öva nu när jag läser till byggnadsingenjör.

Inte för att jag ska anlita dig...
Bara undrar. Vad är det för program du använder?

AutoCad Architecture 2016

• Gilla
Atom
  • Laddar…
huggan: Är ev intresserad lite beroende på pris och upplägg?

Intressant....

Bara så det är klarlagt, hjälpen är gratis.

Är du intresserad av att skapa huset eller vill du ha färdiga mått och sedan bara rita dem i ditt program?

Jag skulle nämligen behöva hjälp med lite planlösning samt fasad ( men är kanske lite för mycket i skisstadiet).

Jag utbildar mig till byggnadsingenjör så det ska vara mer åt det hållet än att rita som en arkitekt.

Mer avancerade projekt undanbedes också.

Bästa svaret

intresserad då vi ska göra en utbyggnad att få nya o gamla delen ritade och bolla lite ideer med hur man kan designa det hela

Som jag trodde då. Måste hitta en gratis arkitekt som kan få mona tankar på papper så återkommer jag :).

Vad säger du om att rita upp en Byggahus-vedbod då?

2x4,5m ex taksprång
2,5m för ved, 2m som trädgårdsförråd.
Enkelt sluttande tak,
Ved-del med "fönster"från golv till tak där det ska sitta demonterbara insatser med gles panel för att säkerställa ventilation. Demonteras helt när ved ska torkas.

• Gilla
petersson79
  • Laddar…
Äsch, kan själv :thumbup:

2015-05-16 14.50.31.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är alltså veden (och nåt spännband) som gör att hundkojan inte faller ihop som ett korthus - smart va?

• Gilla
fahlis och 2 till
  • Laddar…
...en sådan där rishög har jag redan på uppfarten - det är den som ska bort. :)

Skulle kunna tänka mig lite hjälp med att rita upp ett fristående uterum. Har en idé om design och ungefärliga mått.

Jag har gamla handritade ritningar som jag har fått inskannade till DWG-format (via jobbet), dessa ritningar skulle behövas "ritas om" i några nya lager, ytterväggar & hjärtvägg i ett lager och resterande innerväggar i ett lager.

För att i ett senare skede kanske lägga till fler lager, VVS, el, data.

Är du intresserad kan du PMa

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.