Jag skulle sätta expansionkärlet på radiatorreturen på båda tankarna.
Och behövs verkligen autoavluftarna?
Sen en jätteviktig sak, du skall aldrig kunna skilja någon del i systemet från expansionskärlet. Det sitter lite väl mycket kranan på din ritning.
Tex. pannan blir utan expansion om man stänger kranarna till tankarna.
Det du kan göra är att ta bort handtaget på väl valda kranar för att undvika att någon del skiljs bort av misstag... Kan man göra fel så är det ju bara en tidsfråga innan det händer.
Och behövs verkligen autoavluftarna?
Sen en jätteviktig sak, du skall aldrig kunna skilja någon del i systemet från expansionskärlet. Det sitter lite väl mycket kranan på din ritning.
Tex. pannan blir utan expansion om man stänger kranarna till tankarna.
Det du kan göra är att ta bort handtaget på väl valda kranar för att undvika att någon del skiljs bort av misstag... Kan man göra fel så är det ju bara en tidsfråga innan det händer.
Ok.
Tack för alla inlägg.
Nu finns det redan en kulvert, och jag kan inte göra om det nu mitt i vintern, så jag får göra det framöver.
Varför autoavluftare. Jo jag ska gå med rören upp över en dörröppning.
Har ritat om lite, vad tror ni nu?
Tack för alla inlägg.
Nu finns det redan en kulvert, och jag kan inte göra om det nu mitt i vintern, så jag får göra det framöver.
Varför autoavluftare. Jo jag ska gå med rören upp över en dörröppning.
Har ritat om lite, vad tror ni nu?
Jag har redan alla tankar, panna m,m.
Måste sätta in detta just nu pga, ekonomi m,m.
Ska köpa en annan slavtank (tekniktank) lite senare med flera varmvattenslingor istället.
Över dörröppningen ska jag gå med båda rören till kulverten och båda rören till garagets radiatorkrets.
Finns det något fel på min nya ritning??
Måste sätta in detta just nu pga, ekonomi m,m.
Ska köpa en annan slavtank (tekniktank) lite senare med flera varmvattenslingor istället.
Över dörröppningen ska jag gå med båda rören till kulverten och båda rören till garagets radiatorkrets.
Finns det något fel på min nya ritning??