Hej var hemma hos en kompis som precis köpt ett hus där garage delen har haft vattenskada .
när jag tittade lite på reparationerna som bygg företaget gjort och dom hade inte åtgärdat väggarna .
När jag drog bort isoleringen så såg jag att på utsidan regeln (ytterväggen) så satt det Plywoodskivor som var
lite svarta . ja sa till min kompis att det inte var optimalt då han tänkt bygga ett rum i ena delen av garaget
och tänkt ha ca 25 grader i det rummet . ja sa att kondensen som blir inne i väggen inte kan ta sig ur .kompisen sa
att det var ett myrsjöhus och dom bygger efter normer så det är korrekt byggt . så min fråga till er som vet bättre en jag på hobby nivå är det korrekt att bygga så ?? jag tror att risken är stor att det kommer bli mögel inne i väggen . har en genom skärnings bild på väggen . ser i fram i mot en sund Diskussion i denna tråd

• Sektionsritning av väggkonstruktion med isolering, reglar, OSB-skiva, plywood och lockpanel. Beskrivs med material och mått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Iom att det finns en ångspärr så kommer inte ngn fukt inifrån ut i väggen.
Ångspärren gör också att inget mögel kommer in i bostaden även om det finns i väggen.
Allt under förutsättning att ångspärren är välgjord och tät överallt.

Väggen kommer att torka ut med tiden, om den inte är uttorkad innan de smackar ihop den, vilket den definitivt bör vara. De kan också vara att de lagt på t ex Boracol istf att byta allt mögelangripet.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.