Bjorne@ skrev:
Det går alldeles utmärkt.

[länk]

Mvh

Björn

Hur drar du den slutsatsen? Står ju inget om det?
 
Funderar också på Agility.
Vet någon om fjärrkontrollen med 8 knappar RW132KF kan styra 3 larmsoner? Tänker styra följande från fjärren:
http://www.teletec.se/web/9?cid=239&pid=776
A-skal
B-skal + 1a vån
C-skal + 2a vån

Har någon kopplat IO modul till extern belysning. Vore perfekt om tex Steinel impulsor kunde ha någon transmitter till trådlösa systemet för att tända utomhus halogenlampor ifall larmet tjutar. Annars finns ju Nexa, men de verkar inte så inriktade på utomhusprylar.
 
para skrev:
Hur drar du den slutsatsen? Står ju inget om det?
Hej igen !

Det blev lite tokigt med länken, försöker igen
http://www.larmtorget.se/ViewProduct.aspx?id=628

Annars gå in på larmtorget.se sök upp agility och tillbehör

trådbunden utomhussiren går på 500:-

Mvh

Björn
 
Men de skriver ju att den bara är till wizdom tyvärr
 
Nån som vet om det måste vara ett GSM SIM-kort i den eller om man även kan stoppa i ett 3G-kort?
 
Har SIM kort
 
Ja det är ju något oklart. Tror inte det har ngn större betydelse, vissa operatörer kör ju med kontantkort som kör både och. Men om du syftar till 3G silkigt i den bemärkelsen att larmet skall kunna behålla en uppkoppling så tror jag inte det är
Möjligt.

Det blev aldrig ett riscolarm för mig. Blev ett dsc larm. Är glad för det i efterhand. Har haft 1 fellarm under 2 års tid. Har en kompis med riscolarm. Stor skillnad kvalitetsmässigt mellan de båda. Risco upplever jag som mkt plastigare och klumpigare. Det finns nog en anledning att många företagare kör dsc....
 
Att jag undrar om 3G-kort beror på att alla i min familj använder operatören 3. De har upphört med GSM-nät och använder alltså endast 3G-nätet. Om jag vill skicka/ta emot SMS gratis måste modulen alltså stödja 3G-nätet. Det är därför jag undrar... laddade hem och läste lite i manualen och där kallas modulen för GSM-modul. Kan undra om det betyder att endast GSM-simkort stöds och inte 3G-simkort?
 
Skickas inte endast sms när ett larm går? Förhoppningsvis kommer ju inte det ske särskilt ofta! Kan inte svara på om larmet klarar båda sorters sinkort. Jag hade dock inte sett det som ngt hinder. Det värsta som kan hända är att det inte stödjer 3G och du får skaffa ett Telia refill som du laddar med 100:- om året.
 
Jag trodde man kunde slå av/sätta på larmet genom att skicka SMS till det? Jag kanske har fått det om bakfoten.
 
JonasQ skrev:
Jag trodde man kunde slå av/sätta på larmet genom att skicka SMS till det? Jag kanske har fått det om bakfoten.
Jo det kan man.
 
Hur kan man ta reda på ifall Agilityn klarar ev 3G-nätet eller inte? Jag har precis mailat RiscoGroup i England men man kan ju inte lita på att man får svar därifrån. Svenska generalagenten Teletec tar inte emot frågor från privatpersoner.
 
Jag fick precis svar från RiscoGroup i England att Agilityn INTE stöder 3G-nätet.

Hur är det med IP-modulen egentligen? Finns det nån detaljerad info om vad man kan ha den till egentligen?
 
Skall man inte skicka larm till LC utan bara mobil är Agility riktigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.