Jag har sökt i andra trådar men inte hittat någon som tar upp mitt problem. Jag har en IFÖtoalett som har ett lock istället för ett heltäckande cisternskydd. Mitt problem är att toaletten rinner bara ibland, om någon råkat flytta på locket ca en millimeter så börjar det rinna. Locket är väldigt lättflyttat, det räcker att man sätter sig på toaletten så börjar det rinna. Väldigt lite men ändå. Det rinner ned i toan så det är inte fel på tilloppet. Så jag går ofta och kollar och lägger tillbaka locket, men glömmer ofta det och då har det plötsligt runnit nån vecka. Vad är felet då?
Mvh Anders Westerberg

Mats-S
Du har alltså en klassisk toalett med en enkel "dragstång" (inte tryckknappar), så när du drar i den spolar toaletten?
Då är dragstången felsjusterad och för tajt, måste ha mer frispel innan den släpper vattnet.

• Gilla
Bre234
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Du har alltså en klassisk toalett med en enkel "dragstång" (inte tryckknappar), så när du drar i den spolar toaletten?
Då är dragstången felsjusterad och för tajt, måste ha mer frispel innan den släpper vattnet.
Jo det är tryckknappar, men det måste väl vara nån stång upp till spolknapparna också? Ska öppna och kolla. Men borde väl vara samma princip ändå, hur skapar man mer frispel?

H
Bild.

Oftast bäst att köpa ny wc då dom är så gamla ändå.

H H-Thomasson skrev:
Bild.

Oftast bäst att köpa ny wc då dom är så gamla ändå.
Nejdå! Det finns gott om resevdelar till de kända märkena och det är verkligen inte raketvetenskap vi talar om.

• Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.