Jag tänkte köpa en tvättställsblandare och gick in på Rinkaby som vanligt när jag behöver VVS-prylar, eftersom man har brukat kunna hitta vad man behöver till bra pris. Jag har handlat där i 30 år när jag renoverat lägenhet och två hus. Det finns tre blandare att välja mellan varav två "endast finns i butik". Det enda alternativet är en dyr elektrisk kran som jag inte vill ha.
Vad har hänt? Har de blivit uppköpta?
Vart vänder man sig om man vill ha en tvättställskran typ FM9000 med bottenventilstängare och helst kopparrör istället för plast? Måste man köpa den som byggsats av reservdelar?

Rickard.
9000 har väl utgått och ersatts med 9000e och vad jag vet så finns inget alternativ med kopparrör. Jag vet inte om någon sitter på ett lager av 9000 och gör nån det så gör dom knappast det med kopparör.

Varför 9000e inte finns på rinkaby vet jag såklart inte men den borde verkligen inte vara svår att hitta.
Rinkaky lär i alla fall kunna ta hem till dagen efter.

• Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
AXS
Tror dom satsar mer på rördelar och liknande som är lite mer bulkigt.

Kranar eller liknande säljer mängder butiker med väldigt billig frakt.

Mitt förslag är att kolla Prisjakt eller liknande och välja billigast butik med okej betyg.

Länk: https://www.prisjakt.nu/c/koksblandare

• Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
C
AXS AXS skrev:
Kranar eller liknande säljer mängder butiker med väldigt billig frakt.
Funderade i samma banor, det kanske är för dåliga marginaler på blandare och sånt som säljs lite överallt(?)
Men är ju lite tråkigt att man inte kan plocka ihop en komplett varukorg hos en och samma leverantör.

Själv känns det som att jag är i princip ensam här om att aldrig ha handlat på Rinkaby, även om jag varit inne i deras nätbutik 100-tals gånger. Men de har inte övertygat mig vare sig på sortiment eller pris.

Angående FMM-blandare kan det vara ett tips att kolla Tradera. Vet inte riktigt vad grejen är men det säljs massor med FMM där nya i kartong. Kanske går lätt att hitta utgångna varianter där?

• Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.