Fick idag räkningen på VVS i badrummet. 17514:-ink moms ex rot.

14 Tim 'à 480 ex moms
Material 7191:- ex moms.( fästen o kopplingar vad jag kan se)
. Nu snackar vi inte all dragning innan.

Det som är gjort är:
Montering av toastol(Ej vägghängd), dusch, blandade, två element. Kopplat i hop rören i en garderob mellan källaren o övervåningen(där badrummet är) alltså alla rör var redan framdragna till respektive sak och redan betalt. Så bara montering o koppla på vattnet.

Är detta rimligt?
14 timmar för detta känns orimligt!? Gjorde det andra badrummet för flera år sedan och den monteringen tog inte 14 timmar.
men jag vet inte hur jag ska motivera det...

Tanke någon?
Jessica

Begär att få en specifocerad tidsåtgång per moment. Min erfarenhet är att priser är per påbörjad timme, vilket då kan innebära att vvs aren kom dit, är restid också i tiden?, så kan 1 timmes arbete resultera i 3 h debitering......beror på vad ni avtalat.

14 h arbetstid låter mycket......men om det är punkinsatser o restider...och per påbörjad.....

Be honom specificera.

480 kr/h låter billigt dock. Vi betalar 580 för snickare.....

Byggis1976 skrev:
480 kr/h låter billigt dock. Vi betalar 580 för snickare.....
480 ex moms är väl inte billigt? Låter mer som normalt för en rörkrökare..

Låter inte otroligt. Nåt kan ha strulat o då tickar tiden iväg.
Glöm inte heller att du betalar när rörkrökarn åker till DAHL för frukost kl09:00.

Härom dan bjöd TOOLS i trollhättan på julbord vid 9 snåret och gräsmattor o diken o rabatter var nerlusade med vita hantverkarskåp

verktygsgurun skrev:
480 ex moms är väl inte billigt? Låter mer som normalt för en rörkrökare..

nej, ok....det låter rimligt då om jag uttrycker mig tydligare....det är inget "oskäligt pris". snarare ett bra pris i mina ögon....

Jag tycker nog iofs. att OM det verkligen bara är precis de moment som TS skriver så är det i överkant med 14 timmar. Jag skulle kunna göra det (och har gjort det) på halva den tiden, och ett proffs borde kunna göra det 2 till 3 ggr snabbare än jag.

Nu är det ju risk att det finns några fler moment som inte framgår av inlägget.

Redigerat:
Ett framtida tips är ju att be om ett uppskattat pris om man kör löpande räkning. Det kan vara bra då det är svårt att hävda sig annars....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.