Hej!

Jag har ett rum på ca 18m2 där takfärgen delvis har ramlat ned och det ser inte bra ut. Ska sälja lägenheten inom kort och vill fixa detta innan visning. Har kontaktat ett företag som jag precis har fått ett prisförslag från, de kan fixa det för ca 15000 kr. Då ingår det skrapa ned färg, spackla, slipa, grundmåla och sen måla med takfärg samt målning av väggar i samma rum. Det ska ta ca 5 dagar. Nu undrar jag om det är ett rimligt pris? Har nämligen bara fått offert från detta företag, har inte fått svar från nån mer ännu. Ett plus är att de har tid att göra det ganska snart. Men 15000? och då är det bara arbetet, material skulle kosta 1500kr till.
De har F-skattsedel och verkar vara ett ganska litet och nytt företag.

låter korrekt! inga konstigheter med det...

Är det 15000 efter rot du menar? Tycker det verkar dyrt..

Köpa takboard och skruva upp? Eller gipsa om taket?

det verkar vara bra pris för 5 dagars jobb. Du bör nog kunna utnyttja rotavdraget också.

Tack för svaren!
Jag är tyvärr student så det blir inget rotavdrag :(
Men jag har kontaktat en till målarfirma som ska komma och kolla imorgon, så får jag se vad dom har att säga. Vad som är bäst att göra och hur lång tid det tar. Kan va bra att ha nåt att jämföra med.

jag tror dock att jag kommer få tillbaka en del av pengarna när jag säljer. När taket är fixat ser lägenheten mindre ut som ett renoveringsobjekt...

Är det limfärg? Är ett jäkla jobb och skrapa ner färg, tvätta bort limfärg, grunda, spackla och måla.
Gjorde det nyss i vardagsrummet på 23 kvadrat...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.