Hej,

Jag har fått en offert från Mockfjärds på:
-2st fasta 3-glas (1.2 u-värde) fönster med mått 13X16
-1st altandörr 3-glas (1.2 u-värde)

Offerten inkluderar allt, dvs. byte, listning, bortförsel av gamla fönster etc. Priset landade på 34.000 kr. Låter det rimligt? Jag tyckte det lät dyrt, men det är ju ganska stora fönster.

Ja, det lät dyrt. Mellan 25 och 30' bör vara rätt pris. Men det beror ju en hel del på vad som ingår. Persienner, specialkulör, säkerhetslås o.dyl. Även väggmaterial påverkar priset, putsad fasad med putsade smygar ger dyrare montage än en träfasad.

Inga tillval. Träfasad och en väldigt tunn vägg gör jobbet med smygar väldigt lätt!

Då är priset för dyrt, om ni inte bor ute på en ö.

dyrt, dyrt

har precis köpt allmogefönster
5st 16x13 varav 2 vrid
1st 12x12 vrid
1st 9x12 vrid
3st 8x12 vrid
2st 10x5 varav ett vrid, bägge frostade
1st balkongdörr 7x20
För dessa fick jag ge 44244 kronor, de skulle ha ca 22-23000 för att sätta i de, men det gör jag själv, Aluminiumklädda är de också. u-värde 1,3

Mockfjärdsfönster har jag hört mycket skit om.

17-20000:- inte mer,

marikard skrev:
Mockfjärdsfönster har jag hört mycket skit om.
Som lite motvikt får jag väl säga att vi är helnöjda med Mockfjärd, både säljaren, fönstren och monteringen. Jag tror att det varit mest problem med firmorna som monterat på flera ställen

ja det e bara vad jag läst
tycker de är otroligt dyra iaf.

marikard skrev:
ja det e bara vad jag läst
tycker de är otroligt dyra iaf.
Du ska inte tro allt du läser :)

Japp, Mockfjärd är dyra. Fick en bra mycket bättre offert från Tiivi och då får man ju aluminiumklädd utsida på köpet!

mattias_75 skrev:
Japp, Mockfjärd är dyra. Fick en bra mycket bättre offert från Tiivi och då får man ju aluminiumklädd utsida på köpet!
jag fick en offert från mockfjärd igår och det var med ALU utsida. Varkar vara kanon fönster och dom har en "drive" nu med gratis montering vid köp av mer än 7 fönster.
Det man bör tänka på är att om man köper tex allmogefönster med 1,3 i u-värde så får man inget bidrag som man kan få om det är under 1,2(upp till 10000:-)!!
Det som även är en nackdel om man har ett gammalt hus som jag har är att alla de "billigare" fönstren som man kan köpa, för man kan komma riktigt billigt undan, är i standardmått.....altså så passar dessa inte till vissa äldre hus utan man får modifiera alla fönster "hål" vilket kan vara ett ganska digert jobb om man har otur......
"dyrare" fönster kan man få i vilken storlek som helst och det underlätter både montering och kanske även behåller utseendet på huset i helhet.

Men det är klart värt att ta många offerter........
lycka till
/
M

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.