Hej,
Vi hållar på med att ta in företag. Det är kundens marknad nu som det känns. Men vi vill varken välja ett företag som egentligen inte vill ha uppdraget och lägger på stora marginlaer eller ett där man fuskar.
Så, lite expertankar. Totalrenovering av badrum på ca 6kvm golvyta med dusch, handfat och inbyggd toalettstol. Idag från 80 telet och kalkel. Allt skal lrivas och byggas nyaa enligt ny standad, inkl tak, ny golvbrunn mm.
- Gerberit vägghängd Toalettstol
- Golvvärme (blir en liten slinga troligen)
- Måttanpassad duschörna (material köper vi dock)
- Inkaklat fönster (smygar altså...)
Kakel och klinkers. Del av vägg med mosaik. Allt enligt BKR och Säker vatten. Vad tror ni, vad är rimligt att förvänta sig? 4-5 veckor och 180 tusen kronor (?) efter ROT exclusive inredning? Eller är det på tok för lite? ...har dålig koll.
Vi hållar på med att ta in företag. Det är kundens marknad nu som det känns. Men vi vill varken välja ett företag som egentligen inte vill ha uppdraget och lägger på stora marginlaer eller ett där man fuskar.
Så, lite expertankar. Totalrenovering av badrum på ca 6kvm golvyta med dusch, handfat och inbyggd toalettstol. Idag från 80 telet och kalkel. Allt skal lrivas och byggas nyaa enligt ny standad, inkl tak, ny golvbrunn mm.
- Gerberit vägghängd Toalettstol
- Golvvärme (blir en liten slinga troligen)
- Måttanpassad duschörna (material köper vi dock)
- Inkaklat fönster (smygar altså...)
Kakel och klinkers. Del av vägg med mosaik. Allt enligt BKR och Säker vatten. Vad tror ni, vad är rimligt att förvänta sig? 4-5 veckor och 180 tusen kronor (?) efter ROT exclusive inredning? Eller är det på tok för lite? ...har dålig koll.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 227 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 227 inlägg
Det är i den storleksordningen, kanske mer, och sen beror det på om det ska bilas och mycket annat.Byggis1976 skrev:
Under inbyggda cisterner brukar man inte ha skvallerrör utan en tunn springa mot golvet, skivan går inte ända ner i golvet.
Vi har tyvärr få rekommedationer att gå på. Fler "välj inte dessa"BirgitS skrev:
De vi fått från vänner harvvi delvis tagit bort då vi kan se i deras badrum att det är felbyggt, men de är jättenöjda. Många privatkunder vet inte och blir lätt lurade.
Men det har vi inte berättat såklart, de var nöjda med yta o bemötande. ...och sedan har vi vissa som vi vet att vi inte skall anlita. Har en på rekomendation, men vi kan inte betala överpris heller. Men han ligger ju bra till om han ge rimlig offert. Han är ganska dyr och vill ha förskottsbetalt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 227 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 227 inlägg
Det här företaget: https://www.byggahus.se/forum/threads/km-living-contruction.446135/
var det en avlägsen släkting som rekommenderade oss och deras badrum hade besiktigas av oberoende part. Vi bad dem om offert och fick ett bra intryck men valde till slut ett annat företag.
https://www.byggahus.se/forum/threa...fferter-kring-badrumsrenovering.474440/page-4
var det en avlägsen släkting som rekommenderade oss och deras badrum hade besiktigas av oberoende part. Vi bad dem om offert och fick ett bra intryck men valde till slut ett annat företag.
https://www.byggahus.se/forum/threa...fferter-kring-badrumsrenovering.474440/page-4
Mmmm...deras referenser ser dåliga ut över lag. Deras snitt Google är 2.1 av 5....många 1 or. Dessa skulle jag välja bort pga referenserna. Men de kan säkert ändå bygga bra. det vet jag inte.BirgitS skrev:
Men vi är petiga
Redigerat:
Kollade på Google Reviews. Och ja, du har rätt. Men jag tänker också att många nöjda nog kanske inte skriver. Mer om man är extremt missnöjd man skriver.BirgitS skrev:
Men referens man får ska man nog inte ta på så stort allvar. Tänker att fler än två ber sin kompis eller skäkting om dem. När vi byggde tvättstuga bad jag 3 referenser skicka bild på golvbrunnen på SMS . Men det var bara en som kunde det (de andra ville inte, undrar varför?) och den som skickade visade upp att det var felbyggt (fix som dolde tätskikt). Jag sade det till firman när jag valde bort dem och då kröp det fram att de inte byggt det våtrummet Hahaha 😜
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 227 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 227 inlägg
Jag kollade ju faktiskt recensionerna.. 🙄 och alla verkar va människor som är bittra över att dom fått en reklamlapp i lådan.
Bra bitter om man går in och ger en 1a pga en papperslapp i lådan från företag som försöker få kunder och nog delar ut dessa med hjälp av tex ungdomar
Bra bitter om man går in och ger en 1a pga en papperslapp i lådan från företag som försöker få kunder och nog delar ut dessa med hjälp av tex ungdomar