Hej.
Tänkte kolla med forumet om denna offert är rimlig.
Har ett äldre befintligt badrum jag vill renovera.
Ytan är tre kvadratmeter. Dusch finns idag men vill ändra till enbart wc.
Vi gör inget själva.
Mindre ort.
Offerten är på 170000 efter rot, varav ca 60000 material.
Rivning och bortforsling.
Kakel klinker.
Spottar i taket.
Eluttag och belysning spegel.
Nytt vatten och avlopp.
Nytt fönster.
All inredning, kakel och klinker köper vi in själva, alltså det ingår inte i offerten.
Tack för svar.
Tänkte kolla med forumet om denna offert är rimlig.
Har ett äldre befintligt badrum jag vill renovera.
Ytan är tre kvadratmeter. Dusch finns idag men vill ändra till enbart wc.
Vi gör inget själva.
Mindre ort.
Offerten är på 170000 efter rot, varav ca 60000 material.
Rivning och bortforsling.
Kakel klinker.
Spottar i taket.
Eluttag och belysning spegel.
Nytt vatten och avlopp.
Nytt fönster.
All inredning, kakel och klinker köper vi in själva, alltså det ingår inte i offerten.
Tack för svar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Rimligt eller inte men det låter rätt normalt. Men bästa sättet att veta om det är rimligt för just ditt badrum med de åtgärder som behövs just i det när det gäller omdragning av vatten/avlopp och förstärkning av golv/väggar är ju att ta in två offerter till.
Vi gjorde precis ett nytt badrum i ett gammalt sovrum. Drog vatten dit och avlopp. Vägg i vägg med kök. Rev allt själv och slängde på tippen. Snickaren byggde upp resten. Han hyrde in el och vvs. Byggofferten blev 149 k då ingick plattsättningen. Vi köpte all inredning själv. Klinker va på rea ca 10 k, va 58% på sista dom hade. 60x30 plattor. Ifö serien skulle kostat 19 k, det köpte vi för 9 k för vi känner en kille som säljer Ifö. Sen köpte vi en altan dörr också för 10 k. Den monteringen och lagning av bjälke som var rötskadad blev ca 5 k extra på fakturan. Så ca 180 k efter allt slutade vårt på. Är ca 10 kvm. Vi tog fast pris. Men löpande skulle man valt.... Tog ca 4 veckor.
Klicka här för att svara

