Hej
Jag har renoverat sovrummen på våran övervåning och ska nu renovera allrummet. Sovrummen har fönster på gavlarna så där la jag parketten med ljusinsläppet. Allrummet har fönster på långsidan av huset.
Jag behöver smakråd ang vilken riktning jag ska lägga golvet i allrummet. Med ljusinsläppet och då ej lika sovrummen eller mot ljusinsläppet lika sovrummen?
Såhär i efterhand skulle jag nog ha lagt sovrummen åt andra hållet..
/Erik
Jag har renoverat sovrummen på våran övervåning och ska nu renovera allrummet. Sovrummen har fönster på gavlarna så där la jag parketten med ljusinsläppet. Allrummet har fönster på långsidan av huset.
Jag behöver smakråd ang vilken riktning jag ska lägga golvet i allrummet. Med ljusinsläppet och då ej lika sovrummen eller mot ljusinsläppet lika sovrummen?
Såhär i efterhand skulle jag nog ha lagt sovrummen åt andra hållet..
/Erik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lika som sovrummen, i husets längdriktning.
Det där med ljusinsläppet hänger ju på att du annars får fula skuggor i kortsidesskarvarna, det problemet finns inte riktigt med dagens golv. Istället tänker man på hur det formar rummet och hur det passar med övriga rum. Ett avlångt rum ser mer kvadratiskt ut om du lägger på tvären och tvärtom tex.
Klicka här för att svara