5 373 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Riktigt bra träborr med bitsfäste
Jag har nu blivit rejält trött på mina Bosch borr med bitsfäste, oavsett varvtal vid borrning så sätter det igen borren så man får dra upp det och rensa och sedan fortsätta.
Ganska irriterande när man ska borra en del.
Jag har ju vant mig vid Centrotec borren som ju funkade mycket bra, men dom sitter så dåligt i ett vanligt bitsfäste.
Anledningen till att jag vill ha just bitsfäste är att maskinen har bitsfäste på utgående axeln.
Jag har läst den tidigare tråden om borr men det verkade mest handla om vanliga utan bitsfäste.
Är det någon av er som kanske har ett bra tips på träborr med bitsfäste som funkar bra?
Jag kan tänka mig att betala en del men budgeten är inte obegränsad dock.
Ganska irriterande när man ska borra en del.
Jag har ju vant mig vid Centrotec borren som ju funkade mycket bra, men dom sitter så dåligt i ett vanligt bitsfäste.
Anledningen till att jag vill ha just bitsfäste är att maskinen har bitsfäste på utgående axeln.
Jag har läst den tidigare tråden om borr men det verkade mest handla om vanliga utan bitsfäste.
Är det någon av er som kanske har ett bra tips på träborr med bitsfäste som funkar bra?
Jag kan tänka mig att betala en del men budgeten är inte obegränsad dock.
6 8 och 10mm har jag som flata irwin bluegroove, har kört 10an och den borrar i mitt tycke bra. Den treskäriga finns i en version som heter bluegroove power också, med bimetallskär så den påstås ska klara spik också.
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 577 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 577 inlägg
Jag söker också träborr med bitsfäste och har hittat Famag serie 1596 (korta) och 1597 (långa).
Det är korta som rekommenderas även för mdf och spånskiva som jag främst är ute efter vilket inte är fallet för 1596. Någon som kan rekommendera andra borr?
Det är korta som rekommenderas även för mdf och spånskiva som jag främst är ute efter vilket inte är fallet för 1596. Någon som kan rekommendera andra borr?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Jag har Irwing gluegrass eller vad ni kallade dem , i stolekarna 16,18 och 22 mm. Grymma träborrar! Har dessutom en borrförlängare på 400 mm så att jag kan få dem riktigt långa.
//Patrik
//Patrik
Lyfter upp ett gammalt ämne. Har sökt runt lite i forumet och på nätet. Axminster har några borr du, men jag har också tittat på Famag 1597. De finns i ett set också. Har dock bara hittat de till försäljning i Tyskland, och inte beställt ännu eftersom frakten blir procentuellt ganska hög.
Har Skalman den första fått tag och testat några andra än Bosch nu?
Har Skalman den första fått tag och testat några andra än Bosch nu?
Länk till set med Famag 1597 borr:
http://www.amazon.de/dp/B0035KORU6/...de=asn&creative=22514&creativeASIN=B0035KORU6
Dock finns inte Famags borr i mindre än 3 mm, personligen skulle jag gärna vilja ha 2 och 2,5 mm för förborrning också.
http://www.amazon.de/dp/B0035KORU6/...de=asn&creative=22514&creativeASIN=B0035KORU6
Dock finns inte Famags borr i mindre än 3 mm, personligen skulle jag gärna vilja ha 2 och 2,5 mm för förborrning också.
Klicka här för att svara