3 230 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Riktigt alternativa köksidéer?
Det slår mig när jag läser diskussionerna här att visst har köksinredningarna tagit ett stort kliv framåt på sista tiden, vad gäller funktion. Men det har samtidigt blivit väldigt standardiserat.
Alla diskussioner här handlar om vilken leverantör som är mest prisvärd när man ska köpa samma köksmoduler som alla andra har, eller om smådetaljer som hur bred en passbit mot väggen bör vara eller om rostfria eller poslinshoar är mest praktiskt.
Är det inte dags att efterlysa lite roliga, alternativa, vilda sätt att inreda sina kök? Skulle man t.ex. kunna använda sig av möbler som inte alls är köksskåp från början? Något ovanligt spännande material? Eller bygga hela altet själv, i någon ovanlig och spännande form?
Misstänker dock att man måste vända sig utanför landets gränser för att hitta något sådant. Eller?
Alla diskussioner här handlar om vilken leverantör som är mest prisvärd när man ska köpa samma köksmoduler som alla andra har, eller om smådetaljer som hur bred en passbit mot väggen bör vara eller om rostfria eller poslinshoar är mest praktiskt.
Är det inte dags att efterlysa lite roliga, alternativa, vilda sätt att inreda sina kök? Skulle man t.ex. kunna använda sig av möbler som inte alls är köksskåp från början? Något ovanligt spännande material? Eller bygga hela altet själv, i någon ovanlig och spännande form?
Misstänker dock att man måste vända sig utanför landets gränser för att hitta något sådant. Eller?
När vi i en annan tråd talade om material till kökluckor nämndes rostfritt som en hypotes (pga enkelt underhåll och ingen risk för fuktskador och generellt lång livslängd)...
Nja - för mycket restaurangkök för min smak, men onekligen experimentellt
Nja - för mycket restaurangkök för min smak, men onekligen experimentellt
Intressant tanke onekligen.
Efter att ha monterat ett stort antal kök kan jag bara säga att det egentligen är skrämmande hur lika alla kök är..
Misstänker att det handlar om för mycket pengar för gemene man för att vara lite vågad..
Eller också är vi svenskar för (tråkigt) praktiskt lagda helt enkelt.
Tro nog också du får blicka mot utlandet..
Efter att ha monterat ett stort antal kök kan jag bara säga att det egentligen är skrämmande hur lika alla kök är..
Misstänker att det handlar om för mycket pengar för gemene man för att vara lite vågad..
Eller också är vi svenskar för (tråkigt) praktiskt lagda helt enkelt.
Tro nog också du får blicka mot utlandet..
Klicka här för att svara