Hej! Känner någon till en duscharmatur med en fast takdusch och en lös handdusch med slang där man kan få vatten ur båda samtidigt?

FM Mattson 9000E ser ju bra ut (http://www.fmmattsson.se/duschar/), men det går inte att få vatten ur båda samtidigt med den.

Mvh
Niklas

• Gilla
Himmapularen
  • Laddar…
Jag får vatten ur båda på min 9000 med takdusch, ställer väljaren i 45grader och ökar lite extra på "volym" ratten.
Inte världens tryck, men mer än väl tillräckligt om man bara ska duscha och vill blöta ner extra.

• Gilla
Niklas_1
  • Laddar…
Corre:
Aha, det kanske är 9000E vi ska ha ändå alltså! Jag tolkar ditt inlägg som att det kommer lite mer vatten än bara dropp och att det blir en bra stråle även om det inte är fullt tryck. Om du skulle försöka uppskatta, är det mer eller mindre än halvt normalt duschflöde? Låt säga att 12 l/min är normalt flöde.

Tack så länge!

Takduschen är nog rätt lika i flödet, säg 80% kanske, handduschen runt 60%.
Det man inte får är de kraftiga strålarna från handduschen, det orkar den inte.

• Gilla
Niklas_1
  • Laddar…
corre, det låter ju skitbra! Det är precis vad vi behöver. Tack för att du tig dig tid att dela med dig av dina erfarenheter!

Mvh
Niklas

Tänk på vilken takdusch du köper bara.
Jag har modellen med kranvred som väljare.
Modellen där man vider hela slanghuset tror jag är svårare att göra såhär på.

N Niklas_1 skrev:
corre, det låter ju skitbra! Det är precis vad vi behöver. Tack för att du tig dig tid att dela med dig av dina erfarenheter!

Mvh
Niklas
Är också på jakt efter detta, köpte du 9000E Niklas? Fungerar det som du önskade?

MalinS1 MalinS1 skrev:
Är också på jakt efter detta, köpte du 9000E Niklas? Fungerar det som du önskade?
hej! Ja, tror det, men det var längesedan nu. Vi har versionen där man vrider hela slangen på takduschen för att fördela vattnet mellan tak å den lösa. Men Corres svar stämmer väldigt väl med hur jag upplever vår. Jag och ett barn kan duscha samtidigt med varsin vattenstråle utan problem (men frun som har mer hår på huvet än mig vill helst ha full sprut för att få ur schampot, så hon delar inte gärna )

”Jag får vatten ur båda på min 9000 med takdusch, ställer väljaren i 45grader och ökar lite extra på "volym" ratten.
Inte världens tryck, men mer än väl tillräckligt om man bara ska duscha och vill blöta ner extra.”

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.