Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Kan det bero på tryck uppifrån? Enklast är väl annars att dra några drag med en falshyvel där det tar i. Om fönstret brukar öppnas.
Jag har samma problem med ett gammalt fönster men öppnar man den andra fönsterbågen så går det lätt att stänga om man pressar lite på mittstolpen. De är så tunna mittstolpar på mina fönster så det är olämpligt att hyvla bort något.
Jag har samma problem med ett gammalt fönster men öppnar man den andra fönsterbågen så går det lätt att stänga om man pressar lite på mittstolpen. De är så tunna mittstolpar på mina fönster så det är olämpligt att hyvla bort något.
Ser väldigt tätt ut mellan karm och bågar upptill, du ska ta bort fodret på insidan eller utsidan och se om husets överdel buktar neråt. Inte helt ovanligt med att något sjunker, blir då att såga ur så det blir mjn 1 cm glapp. Det får inte vara tryck på ovansidan ett fönster eller dörr. Fönster/ dörrar ska vara fria från konstruktion och bara hänga kvar på dess infästningar. Bara dörrar står på fast underlag med karmarna.
Klicka här för att svara