2 248 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Rikta karm till yttersörr
Eftersom karmen är kapad ca 5 cm så är även dörrbladet kapad ca 5 cm.
200-dörr har en karmhöjd på 198,5 cm.
198,5-192,5=6
Frågan är om dörrbladet är kapad i ena kanten eller bägge, om bägge hur mycket i vardera ände.
Är det även rakt kapat?
200-dörr har en karmhöjd på 198,5 cm.
198,5-192,5=6
Frågan är om dörrbladet är kapad i ena kanten eller bägge, om bägge hur mycket i vardera ände.
Är det även rakt kapat?
Går den runt så behöver du kapa av den och sedan bara skruva ut hylsan, använder aldrig använda karmskruv vid återmontage..E Ethum skrev:
Oftast om hålen i karmen har blivit för nötta så får man borra ett nytt 14mm hål som man kan sätta karmskruven i..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

