Hej
Har en fråga om Rexovents sommarinsats.
Vad jag förstår så har RDAA alltid ett fast börvärde på 16 grader. Vad händer om det blir 10 grader ute dvs under börvärde? Värmer den upp till 16 grader då med hjälp av värmeelementet?
Mvh Jocke

Min gamla Rexovent startade förvärmaren vid temperaturer <10 grader. Hur gammalt är ditt aggregat?

Manganbangan Manganbangan skrev:
Min gamla Rexovent startade förvärmaren vid temperaturer <10 grader. Hur gammalt är ditt aggregat?
Runt 90 tror jag. Men hörde att det satt en ratt under kåpan som man ska ratta ner till O grader.

J Jocke_78 skrev:
Runt 90 tror jag. Men hörde att det satt en ratt under kåpan som man ska ratta ner till O grader.
Ahh okay. Min termostat var fast, drog 1800w så fort det var kallare än plus 10 ute

Manganbangan Manganbangan skrev:
Ahh okay. Min termostat var fast, drog 1800w så fort det var kallare än plus 10 ute
Ah ok. Nu har jag inte öppnat upp min än så är inte 100 på att det sitter en ratt. Vilken modell och årsmodell har du? Har du dubbla element?

Min är en Rexovent RDAA 1-3-1 från 1983. Det sitter en termostat ovanför tilluften som kickar igång "ugnen" på 1800w när tilluften går under +10°C. Har en manual till dig om du saknar en(y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.