Min kompressors motor fortsätter att gå även fast tanken är full med luft, för att sedan pysa ut med luft från ventilen pga för mycket luft.

Vad är felet att motorn inte stannar vid full luft i tanken?

Tack på förhand. (Se video)

Tryckvakten fallerar av någon anledning.
Det kan vara gojs i impulsledningen till tryckvakten, membranet i tryckvakten kan ha gått sönder, en/flera fjärdrar i tryckvakten kan ha blivit "slappa", inställningen i tryckvakten kan ha ändrats.

En (när)bild på innanmätet?

Demmpa Demmpa skrev:
Tryckvakten fallerar av någon anledning.
Det kan vara gojs i impulsledningen till tryckvakten, membranet i tryckvakten kan ha gått sönder, en/flera fjärdrar i tryckvakten kan ha blivit "slappa", inställningen i tryckvakten kan ha ändrats.

En (när)bild på innanmätet?
Orange bärbar kompressor, delvis isärtagen, ligger på ett golv inomhus med sladd och tofflor runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej! du ville ha närbild innanmätet. Om du kunde göra en pil på bilden jag skicka, så skickar jag närbild.

Mvh Daniel

Bowser
Står den i kallförråd?
Har en dewalt som beter sig likadant vid minusgrader.
Får ta in den i huset och tina och torka några dagar.

Bowser Bowser skrev:
Står den i kallförråd?
Ja det för
Demmpa Demmpa skrev:
Detta lär troligen vara tryckvakten,
[bild]

Står det någon text på den?

Här är en liknande tryckvakt,
[länk]
Vet ej om den passar.
Tack så mycket, ska kolla på detta när jag kommer hem.

Bowser Bowser skrev:
Står den i kallförråd?
Ja det gör den, spännande, ska ta in och "värma" upp den och testa igen. Tack för ditt förslag.

Eller så låter man den gå till återvinning och istället köper man sig Biltemas SOL 6 för dryga tusenlappen - går betydligt tystare (är 1400-varvare), mer kapacitet och större tank och mycket mer välkyld för längre arbetsperioder/kontinuerligt, med riktig inställbar pressostat och tryckreduceringsventil...

visst det är fortfarande en ganska billig kompressor för enklare sysslor och inget för sandblästring och annat som kräver mycket luft kontinuerligt - men bara ljudet av TS-kompressor i inspelningen när den går får mig att vilja omedelbart byta...

• Gilla
GK100
  • Laddar…
X xxargs skrev:
Eller så låter man den gå till återvinning och istället köper man sig Biltemas SOL 6 för dryga tusenlappen
Men den är betydligt större än den TS har.

Demmpa Demmpa skrev:
Detta lär troligen vara tryckvakten,
[bild]

Står det någon text på den?

Här är en liknande tryckvakt,
[länk]
Vet ej om den passar.
Det var tryckvakten, har beställt en ny. Tack så jättemycket för tipset!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.