finns det ingen där ute som vet hur det ligger till angående skuldebrev och vad banken tycker om det angående att säkerheten försvinner i o med att husägaren byts.

vore mycket tacksam för svar.
 
Det verkar inte vara någon på detta forum som kan förklara eller säga om skuldebrev går att skriva när någon annan har tagit ett banklån utan att banken får spader.

Jag har försökt prata med advokatbyråer men antingen så är de osäkra på ämnet eller så vill de självklart ha pröjs för sitt svar.


 
Kontakta banken och som carlssoni föreslog juristen där. Jag är övertygad om att de kan finna en lösning som alla parter blir belåtna med. Redovisa gärna lösningen här i forumet. ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.