Det verkar inte vara någon på detta forum som kan förklara eller säga om skuldebrev går att skriva när någon annan har tagit ett banklån utan att banken får spader.
Jag har försökt prata med advokatbyråer men antingen så är de osäkra på ämnet eller så vill de självklart ha pröjs för sitt svar.