269 läst ·
4 svar
269 läst
4 svar
Rester av svartlim i gammal trätrappa
Finns rester av svartlim på vissa ställen i min trätrappa, där man springer upp och ner dagligen och har så gjort under många år.
Mindre fläckar på trappstegen och under kanten på respektive trappsteg.
Inte tänkt på det tidigare… risken för asbest i limmet. Känner nu oro över detta.
Vad tror ni? Frigörs det lätt asbestfibrer när man går och sliter på trappan?
Eller sitter fibrerna ganska hårt fast i limmet?
Jaja, gjort är gjort. Frigörs det asbestfibrer så är det nog redan ”kört” för mig.
Har sprungit upp och ner i trappen i snart 20 år… men har nu fått barnbarn som jag inte vill utsätta för något farligt.
Tacksam för era synpunkter!
Tack på förhand!
Inte tänkt på det tidigare… risken för asbest i limmet. Känner nu oro över detta.
Jaja, gjort är gjort. Frigörs det asbestfibrer så är det nog redan ”kört” för mig.
Har sprungit upp och ner i trappen i snart 20 år… men har nu fått barnbarn som jag inte vill utsätta för något farligt.
Tack på förhand!
Om de springer så mycket i trappen så bör du vara mer orolig för att de trillar och slår sig.S Slottsfrun skrev:Finns rester av svartlim på vissa ställen i min trätrappa, där man springer upp och ner dagligen och har så gjort under många år.
Tack på förhand!
Däremot låter det som en sunkig trapp som behöver åtgärdas oavsett hypotetisk asbest i svartlim eller ej
Det har du nog rätt i. Inte ramlat än iallafall. 😊G grovspacklarn skrev:
Men, har du något svar på frågan om fibrerna lätt sprids? Eller sitter hårt fast i limmet?
Ja, trappan behöver fixas till oavsett.
Klicka här för att svara