89 831 läst ·
41 svar
90k läst
41 svar
Reservdelar till garagepot "Car-in"
Har ev två/fyra handtag som ska säljas. Jag kollar status. Jag fick tag i begagnade för två år sedan från en lokal firma som sätter in garageportar. När de installerade nya portar tog de hand om de gamla och det är många "car-in" som byts nu.
Kolla med någon lokal garageportsinstallatör, dom kanske kan ge dig några
Kolla med någon lokal garageportsinstallatör, dom kanske kan ge dig några
Jag har behov av ett helt portblad.
Har två car-in och den ena är ny, stod ett nytt portblad i källaren när jag flyttade in så det åkte upp direkt. Den andra porten är inte lika dålig som den som byttes men plåtarna börjar släppa från kärnan.
Jag har tittat efter någon annan port men slagportar stjäl utrymme på bredden i dörrhålet och på garageplan framför, takskjutportar stjäl utrymme i taket med sina j-la rails samt att det inte går att ha något lyse i taket innanför porten och sidovikportar stjäl utrymme på sidorna.
Kvar blir takvikport, men det verkar inte finnas.
Jag vill köpa ett nytt car-in portblad och bara byta, det var skitenkelt att bara byta blad och mer utrymmeseffektiv port har jag inte hittat.
Har två car-in och den ena är ny, stod ett nytt portblad i källaren när jag flyttade in så det åkte upp direkt. Den andra porten är inte lika dålig som den som byttes men plåtarna börjar släppa från kärnan.
Jag har tittat efter någon annan port men slagportar stjäl utrymme på bredden i dörrhålet och på garageplan framför, takskjutportar stjäl utrymme i taket med sina j-la rails samt att det inte går att ha något lyse i taket innanför porten och sidovikportar stjäl utrymme på sidorna.
Jag vill köpa ett nytt car-in portblad och bara byta, det var skitenkelt att bara byta blad och mer utrymmeseffektiv port har jag inte hittat.
Kan detta vara något?Fotografen skrev:Jag har behov av ett helt portblad.
De har bara 13 st kvar så skynda...
http://www.blocket.se/ostergotland/Garageport___Vikport___Car_in_54526689.htm
Får du några handtag över så skicka de gärna till mig...
Jag behöver också ett handtag, så finns det ett över så vore det toppen.
Har just köpt hus och har en port som man viker manuellt nästan på mitten upp i taket. Den är väldigt lik en car in port men jag hittar ingen märkning på porten. Det finns ett märke på handtaget och det ser ut som 3 "sneda rektangulära klossar" uppe och samma nere (ruskigt svårt att förklara utseendet) kan det vara en car in port ? Problemet med porten är att gummi listerna som ska sitta nertill som ska hålla tätt mellan porten och väggen är trasiga och just nu drar det in massor i garaget och det går ju mot kallare tider så det skulle vara bra om någon kan tipsa om någon återförsäljare till dessa portar.
Finns garanterat en massa reservdelar liggande på garagehyllor och i källare. Prova med annons på blocket eller nån lokal köp/sälja site. Ta med bild för alla vet nog inte vad det är de har.
Car-in var en förbaskat bra port som hade unika fördelar. Jag sålde många såna en gång i tiden till nöjda kunder. Men jag har inte den minsta reservdel kvar...
Car-in var en förbaskat bra port som hade unika fördelar. Jag sålde många såna en gång i tiden till nöjda kunder. Men jag har inte den minsta reservdel kvar...