Har behov av handtag till min CAR-In även jag...

Något som har ett till salu?

Har ev två/fyra handtag som ska säljas. Jag kollar status. Jag fick tag i begagnade för två år sedan från en lokal firma som sätter in garageportar. När de installerade nya portar tog de hand om de gamla och det är många "car-in" som byts nu.
Kolla med någon lokal garageportsinstallatör, dom kanske kan ge dig några :-)

Jag har behov av ett helt portblad.
Har två car-in och den ena är ny, stod ett nytt portblad i källaren när jag flyttade in så det åkte upp direkt. Den andra porten är inte lika dålig som den som byttes men plåtarna börjar släppa från kärnan.
Jag har tittat efter någon annan port men slagportar stjäl utrymme på bredden i dörrhålet och på garageplan framför, takskjutportar stjäl utrymme i taket med sina j-la rails samt att det inte går att ha något lyse i taket innanför porten och sidovikportar stjäl utrymme på sidorna.
Kvar blir takvikport, men det verkar inte finnas.
Jag vill köpa ett nytt car-in portblad och bara byta, det var skitenkelt att bara byta blad och mer utrymmeseffektiv port har jag inte hittat.

• Gilla
sarman52
  • Laddar…
Fotografen skrev:
Jag har behov av ett helt portblad.
Har två car-in och den ena är ny, stod ett nytt portblad i källaren när jag flyttade in så det åkte upp direkt. Den andra porten är inte lika dålig som den som byttes men plåtarna börjar släppa från kärnan.
Jag har tittat efter någon annan port men slagportar stjäl utrymme på bredden i dörrhålet och på garageplan framför, takskjutportar stjäl utrymme i taket med sina j-la rails samt att det inte går att ha något lyse i taket innanför porten och sidovikportar stjäl utrymme på sidorna.
Kvar blir takvikport, men det verkar inte finnas.
Jag vill köpa ett nytt car-in portblad och bara byta, det var skitenkelt att bara byta blad och mer utrymmeseffektiv port har jag inte hittat.
Kan detta vara något?
De har bara 13 st kvar så skynda...

http://www.blocket.se/ostergotland/Garageport___Vikport___Car_in_54526689.htm

Får du några handtag över så skicka de gärna till mig...

Vore toppen om du kan avvara ett eller två.

Jag behöver också ett handtag, så finns det ett över så vore det toppen.

Har just köpt hus och har en port som man viker manuellt nästan på mitten upp i taket. Den är väldigt lik en car in port men jag hittar ingen märkning på porten. Det finns ett märke på handtaget och det ser ut som 3 "sneda rektangulära klossar" uppe och samma nere (ruskigt svårt att förklara utseendet) kan det vara en car in port ? Problemet med porten är att gummi listerna som ska sitta nertill som ska hålla tätt mellan porten och väggen är trasiga och just nu drar det in massor i garaget och det går ju mot kallare tider så det skulle vara bra om någon kan tipsa om någon återförsäljare till dessa portar.

R
jag fann aldrig någon som sålde reservdelar...

Roland112 skrev:
jag fann aldrig någon som sålde reservdelar...
Jag tycker det är väldigt konstigt om det inte ska finnas reservdelar till porten. Men jag vet inte alls hur gammal porten är. Huset är byggt -70 men vet ju inte alls när dom satt dit porten. Man kanske får hitta på en egen lösning...

Söker två vita handtag till Car-in, någon som har eller vet var man får tag i?

Jag söker också handtag och ventilationsgaller till Car-in vikportar. Har någon hittat alternativ?

Finns garanterat en massa reservdelar liggande på garagehyllor och i källare. Prova med annons på blocket eller nån lokal köp/sälja site. Ta med bild för alla vet nog inte vad det är de har.

Car-in var en förbaskat bra port som hade unika fördelar. Jag sålde många såna en gång i tiden till nöjda kunder. Men jag har inte den minsta reservdel kvar...

• Gilla
RobWal
  • Laddar…
Gammalt men, kommer att byta ut snart vår Car-In port 2350x1950.
Finns intresse på reservdelar, kontakta mig allt är gratis!
dettek

dettek dettek skrev:
Gammalt men, kommer att byta ut snart vår Car-In port 2350x1950.
Finns intresse på reservdelar, kontakta mig allt är gratis!
dettek
Skickat PM :D

• Gilla
Alex Bagge
  • Laddar…
J jwendin skrev:
Hej jag har 3st sånna portar ståendes kan kolla hur skicket är på handtaget och de då kan du få köpa de av mig dom är svarta
Hej!
Har du lås till garageporten? car in

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.