R
Har en såkallad "car-in" gaageport och trode de skulle vara lät att finna reservdelar men såva inte fallet. Jag söker eftr ett nytt handtag samt ett nytt ventilgaller. Nån som vet var man kan köpa detta eller finns de universal?

är det trä, alu, stål port. vik, rull, skjut. finns det inget namn eller kodnr. på någon etikett eller bricka. är det manuell eller eldriven. hittar du inget så ta va du vill eller bygga om lite. tyvärr sanningen om ex. något har utgått. går alltid att snida till något. sen spackel och färg.

Bigbula, Car-in är en "vikport" som var populär på 1960- och 1970-talen.
0000008547.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Roland112:
Det här företaget påstår att de har reservdelar:
http://www.vpe.se/produkter/reservdelar
De skriver
"I vårt välsorterade och stora lager håller vi med reservdelar och tillbehör till Raynor, Crawford, Hörmann, Car-in och Dieden.
Här finner Du olika sorters: sektioner, rullar, rullhållare, gångjärn, handtag, ventiler, fjädrar och mycket mer."

Annars tror jag att just handtag och ventiler inte bör vara något större problem.
Vilket handtag som helst från en järnhandel borde duga.
Och alla sorters ventiler finns t. ex. i båttilbehörsaffärer t. ex.
http://www.byggplast-batprylar.se/
Allt detta finns säkert hos Clas O, Jula och andra liknande affärer också.

R
aluminium, behöver plasthandtaget i svart eller brunt men ingen verkar sälja.

R
just den på bilden är det.

kanon att fick svar så snabbt. som innan nån sa. ta från marinsidan. alu. eller rf. det håller inte plast

• Gilla
Dineap
  • Laddar…
R
Men lyckas fortfarande inte någon som säljer dörrhandtag till garageportar! Galet, trodde det var en slitageprodukt som de fanns marknad för men icke. Nån som köpt ett handtag som kan passa. De måste ju vara rätt smalt som innan då dörren viks ihop som på bilden,,

Roland112 skrev:
Men lyckas fortfarande inte någon som säljer dörrhandtag till garageportar! Galet, trodde det var en slitageprodukt som de fanns marknad för men icke. Nån som köpt ett handtag som kan passa. De måste ju vara rätt smalt som innan då dörren viks ihop som på bilden,,
Där trodde du nog fel!

Eftersom nästan inte någon kör in bilen i garaget, så öppnas inte heller garageporten så ofta.
Slitaget är alltså minimalt :)

• Gilla
sarman52 och 1 till
  • Laddar…
Har du kollat och fått negativa svar från de två företagen du fått tips om ovan? Ett som säljer reservdelar till Car-In och ett som sålt Car-In.

R
Ja men de säljer inte specifikt handtag.

R
hittade inte ett skit tyvärr, får väl försöka tillverka en egen i stål.

Hej jag har 3st sånna portar ståendes kan kolla hur skicket är på handtaget och de då kan du få köpa de av mig dom är svarta

• Gilla
Batsman
  • Laddar…
R
gör så, kan köpa 4 st.
oavsett färg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.