Hej

Jag har gjort praktmissen att inte tänka på reservdelstillgången när jag monterade en inbyggd toalett i vårat badrum. Den köptes på K-Rauta för drygt 5-6 år sedan och är av märket Serel vilket inte verkar vara särskilt vanligt i Sverige längre. Många modeller verkar dock identiska väldigt lika Duravit när man kollar runt. Nu har toalettsitsen gått sönder och jag är på jakt efter en ny, eftersom det är lite speciell design behöver man en i princip identisk för att det ska funka, nu är frågan vart jag får tag i detta ?

Jag har funnit ett par modeller som liknar men inget i Sverige och det verkar som att slutnotan för det här kalaset blir närmare 2000kr
någon annan som har denna modell och funnit ersättningssits för rimlig peng ?

• Serel SM10 inbyggd toalett med mjukstängande sits visas på skärm med pris och lagerstatus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade du någon passande toasits? Flyttade precis in i en ny lägenhet och stötte på samma problem, de förra ägarna har bara satt dit en random sits som minst sagt inte sitter där den ska.

Det finns en Gustavsberg som går att få dit helt ok med lite trixande men den kostade drygt 1300kr på bauhaus. Annars är det import som gäller tyvärr...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.