Hejsan,

Går det att få tag på reservdelar till en så gammal maskin som en luna master w57? Eller är det kanske någon som har en gammal maskin stående som dom kan sälja delar ifrån?

R RickardAnso skrev:
Hejsan,

Går det att få tag på reservdelar till en så gammal maskin som en luna master w57? Eller är det kanske någon som har en gammal maskin stående som dom kan sälja delar ifrån?
Kolla med Ejca www.ejca.se. Det var de som tillverkade maskinen åt Luna.
Vad är det för delar du behöver?
Lager o remmar är ju standard och går köpa var som.
R RickardAnso skrev:
Hejsan,

Går det att få tag på reservdelar till en så gammal maskin som en luna master w57? Eller är det kanske någon som har en gammal maskin stående som dom kan sälja delar ifrån?[/QUOTE

Tack för tipset! Ska höra av mig till dom. Det är lagerbockarna till kuttern på hyveln som är spruckna. Kanske går att laga annars, dom är gjorda i något material som känns som gjuten aluminium. Väldigt poröst.

Lagerbockar borde vara standardprodukter som man kan köpa var som helst, eller är det specialare just där?

Tror tyvärr ej att det är standardgrejer då dom även håller rullarna till planhyvelns matning.

Del 15 på sidan 44 i den länkade manualen:
https://www.ejca.se/uploaded_files/instruktionsbok-luna-master-w57.pdf?v20220407120202

Man skulle iofs kunna sätta kuttern i vanliga lagerbockar och få igång rikthyvlingen. Så är maskinen ivartfall halvräddad...

Ska göra ett försök på att fixa dom jag har med kemisk metall plus någon metalltråd tvärs sprickorna som armering.

Men är fortsatt sugen på att handla om någon känner till en havererad maskin som står någonstans och skrotar :)

Hej! Jag är på jakt efter ett justerbord (enligt bifogad bild) om någon skulle ha ett till övers 😆

Justerbord sågmaskin i ett verkstadsutrymme med träbänk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
BlueSwede2
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.