5 973 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Reservdelar Festool på postorder?
Var in hos finbutiken idag för att köpa en klyvkniv till ts55. 140+moms vill dom ha, festools listpris är 39:-. Detta pga att dom måste ta hem. Finns det nåt ställe som säljer reservdelar på postorder med rimlig frakt?
Jag har svårt att tro att du skulle spara så mycket pengar på att göra så, svenska frakter är ju rätt dyra tyvärr. 
Jag vet heller inte om någon sida där man kan beställa såna prylar, brukar mest vara bits och slippapper typ.
Jag vet heller inte om någon sida där man kan beställa såna prylar, brukar mest vara bits och slippapper typ.
Redigerat:
maila små maskins servise http://smsservice.se/ och se vad dom skall ha.
Jag föreslog det, men då skulle jag behöva köpa själv. Inte så att jag vill göra storköp direkt, dels behöver jag inget, dels skulle jag köpa från Tyskland. Konstigt, dom har massa annat Festool.mattiasp skrev:
Jag ska kolla firmorna som föreslagits.
Vad är det för firma, jag handlar på maskiner o verktyg i uppsala o de har tagit hem utan frakt kostnad
Fattar inte vad du menar med att du skulle handla själv ? är det inte det man gör
och köpa från tyskland... hänger inte med...
Fattar inte vad du menar med att du skulle handla själv ? är det inte det man gör
och köpa från tyskland... hänger inte med...
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det låter ju som att lösningen är att handla av någon som frekvent beställer av Festool, om de nu tar ut såna fraktavgifter.
tomlan: Det är Maskin och Verktyg jag var till. Dom har bra sortiment, men att handla där är lite som Apoteket, med 3 kunder och 4 biträden tar det ändå en kvart att handla en skruv. Men, bra sortiment som sagt.
Jag var lite otydlig i inlägget ovan, killen på M&V sa att det skulle bli billigare om jag handlade mer Festool-grejor på samma gång. Jag tänkte att ska jag handla mycket så köper jag ju från Tyskland, de 150 kr som frakten är har man igen om man ska ha mer än nån enstaka pryl.
Jag ringde Leif Arvidsson och han kunde skicka mot portokostnad. Tack för tippset! Totalt mindre än halva priset jämfört med M&V. Rekommenderas! Jag vet vart jag vänder mig nästa gång, och nästa och nästa.
Jag var lite otydlig i inlägget ovan, killen på M&V sa att det skulle bli billigare om jag handlade mer Festool-grejor på samma gång. Jag tänkte att ska jag handla mycket så köper jag ju från Tyskland, de 150 kr som frakten är har man igen om man ska ha mer än nån enstaka pryl.
Jag ringde Leif Arvidsson och han kunde skicka mot portokostnad. Tack för tippset! Totalt mindre än halva priset jämfört med M&V. Rekommenderas! Jag vet vart jag vänder mig nästa gång, och nästa och nästa.
Klicka här för att svara